اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

آغاز به کار مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی دانشگاه شریف

نخستین جلسه هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شد.

آغاز به کار مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی دانشگاه شریف

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی، اولین جلسه هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی با موضوع تعیین رئیس و نایب رئیس هیئت امنا و رئیس مرکز صبح امروز سه شنبه هفتم مرداد در محل اتاق شورا ساختمان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص پیشینه همکاری بسیار خوب دانشگاه و گمرک و نقش موثر گمرک در اقتصاد کشور صحبت کرد.

در ادامه، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به اقدامات انجام شده در حوزه‌های فناوری و نوآوری در گمرک اشاره کرد و با شرح هفت تاکید سازمان گمرک جهانی در جهت پیشرفت سامانه‌های گمرکی، اقدامات انجام شده در این زمینه را بیان کرد. میراشرفی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از توقف‌های مزاحم و بیجا در فرایند گمرک را اصلی‌ترین نکته خواند و افزود: فرایندهای موجود در گمرک باید به سمت غیرملموس شدن و غیر مزاحم بودن حرکت کند.

سپس محمدرضا موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در جهت پیگیری مطلوب‌تر خواستار تنظیم زمان مشخص برای انجام امور شد. بر همین اساس و با توجه به صحبت‌های میراشرفی، بررسی توصیه‌های ارائه شده به گمرک کلیه کشورهای همکار گمرک جهانی و ارائه توانمندی‌های دانشگاه درجهت همکاری با گمرک کشور در دستور کار قرار گرفت.

آموزش و تربیت نیروی انسانی برای گمرک از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود. با توجه به اعلام نیازمندی‌ها از سوی گمرک، دانشگاه ظرفیت‌های موجود را معرفی کرده و اولین ترم آموزشی از پاییز سال جاری آغاز می‌شود.

انتخاب رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نایب رئیس مرکز و همچنین انتصاب محمد وصال، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف به عنوان رئیس مرکز از مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، در اولین جلسه هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی عبدالرضا سلیمانی، مدیر کل مرکز آموزش تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک، مسعود نیلی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیئت امنای مرکز، جعفر حبیبی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیئت مدیره مرکز، حسین مختاری رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف، حداد کشاورز معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و مهندس حسین شاهرخی سرپرست توسعه بازار دانشگاه صنعتی شریف بعنوان دبیر جلسه، حضور داشتند.

در انتهای جلسه اساسنامه مرکز به امضای ریاست دانشگاه صنعتی شریف و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول