اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تیرهای برق سیمانی شورا را گرفت/ بدهی سازمان فرهنگی پایانی ندارد، این بار مربیان ورزشی معترض شدند

جلسه شورای شهر امروز با بررسی تحویل تیر برق سیمانی به جای تیر فلزی و دکوراتیو و همچنین مطالبات مربیان ورزش همگانی در غیاب شهردار زنجان برگزار شد.

تیرهای برق سیمانی شورا را گرفت/ بدهی سازمان فرهنگی پایانی ندارد، این بار مربیان ورزشی معترض شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در غیاب یکی از اعضای شورا و شهردار زنجان و با حضور مهمانان طلبکار سازمان فرهنگی شهرداری زنجان برگزار شد.

برخلاف رویه گذشته جلسه شورای شهر به زبان محلی ترکی اداره و اعضای شورا و حاضرین گزارشات خود را به این زبان ارائه کردند.

در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت ساخت پروژه سبزه‌میدان و طراحی آن ارائه شد که همین امر واکنش یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشت.

سرور رحیما زنجانی عضو جدید شورای شهر زنجان در اعتراض به نحوه طراحی رمپ‌های پروژه سبزه‌میدان گفت: این رمپ‌ها اصلا برای تردد افرد معلول مناسب نیست و دارای شیب زیادی است.

رمپ کناری سبزه‌میدان برای معلولان مناسب نیست

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه رمپ کناری سبزه‌میدان دارای شیب زیادی است و باید استاندارد شود، گفت: از شهرداری می‌خواهیم در این باره توضیح دهد و یا سریعا نسبت به اصلاح این طراحی اقدام کند.

رحیما زنجانی با اشاره به اینکه در قسمت دیگری از سبزه‌میدان نیز کف‌سازی زیباست ولی برای معلولان مناسب نیست، گفت: باید در این زمینه نیز نسبت به اصلاح طرح اقدام شود.

وی در ارتباط با سرویس بهداشتی سبزه‌میدان نیز گفت: باید درباره تهویه این سرویس‌های بهداشتی فکر اساسی شود، چون در ورودی و خروجی قرار دارند و نباید موجب آزار افرادی که از این فضا استفاده خواهند کرد، شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اقلام استفاده شده در سبزه‌میدان باید طوری باشد که متریال ظریف‌کاری در آن مشخص شود، گفت: کف‌سازی باید به صورت استاندارد انجام شود.

وی تصریح کرد: پروژه سبزه‌میدان باید بازتاب معماری ایرانی و اسلامی باشد و درخواست ما از شهرداری این است که این موضوعات کاملا در پروژه سبزه‌میدان رعایت شود.

منصور مرادلو دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در اعتراض به طراحی پروژه سبزه‌میدان گفت: سنگ گرانیت استفاده شده روی زمین باید استاندارد باشد و درباره تهویه و فاضلاب نیز باید تعهد داده شود.

وی گفت: طول و شیب رمپ زیاد است و باید آن را استاندارد کرد و پیشنهاد من این است که به جای رمپ پله برقی استفاده شود و در یک سمت رفت و در سمت دیگر برگشت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در سید فتح‌الله پول در واقع دور ریخته شده است، گفت: باید نسبت به حل این مشکلات اقدام شود تا پس از پایان پروژه دچار مشکل نشویم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز نسبت به ایرادات وارده به پروژه سبزه‌میدان گفت: پیشنهاد من این است که دبیر کمیسیون شهرسازی مورد به مورد در بحث شهرسازی پروژه را بررسی کند و به صحن بیاورد تا قبل از افتتاح این ایرادات برطرف شود.

تیرهای چراغ برق رنگ شده تحویل شهرداری شده است

عباس راشاد همچنین در ارتباط با تیرهای برق نصب شده در خیابان زینبیه غربی گفت: طبق توافقی که قبلا بین شهرداری و شرکت توزیع انجام شد که آنها قرار شد در زینبیه غربی و خیابان شهید قامت بیات تیرهایی نصب کنند، گفت: تاکید ما این بود که از تیرهای سیمانی استفاده نشود و از تیرهای دکوراتیو فلزی استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: متاسفانه طبق گزارش رسیده رویه این تیرهای نصب شده فلزی و دکوراتیو و فلزی است اما داخل آنها تیرهای سیمانی است که این امر خارج از توافق است.

وی افزود: طبق گزارشی که به بنده رسیده است، نصف پایه سیمانی و مابقی فلزی است و وقتی که بنده این موضوع را از حوزه عمرانی پیگیری کردم؛ در ابتدا بهانه این بود که تیرها شبانه نصب شده و سپس مدعی شدند که این کار به دستور بنده انجام شده است، موضوعی که از پایه اساس ندارد، چرا که تاکید شخص بنده در جلسه با مدیرعامل شرکت توزیع برق نصب تیرهای دکوراتیو فلزی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: بنده از همان روز نخست از معاونت عمرانی خواستم که به نصب تیرها نظارت کند، اما این اتفاق رخ نداده و در اتفاقی عجیب این امر را به بنده نسبت می‌دهند، شیوه‌ای که اصلا درست نیست، هرچند که بنده به دنبال گیر دادن نیستم اما باید در انجام کارها دقت شود و همه به تعهدات خود عمل کنند.

بودجه سازمان فرهنگی بازهم کم شد

راشاد در ادامه به پیشنهاد شهردار زنجان مبنی بر افزایش جوایز خوش حسابی پرداخت عوارض اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شهردار این است که مبلغ اختصاص یافته برای ورزش همگانی به عنوان جوایز خوش حسابی داده شود تا انگیزه‌ای برای پرداخت عوارض از سوی مردم باشد.

وی تصریح کرد: این مبلغ که برای اختصاص به جوایز خوش حسابی عوارض پرداخت خواهد شد از بودجه سازمان فرهنگی کم می‌شود.

پس از توضیحات ارائه شده از سوی رئیس شورای شهر زنجان، تعداد از مربیان ورزش‌های همگانی وارد شورای شهر شده و به عدم عمل سازمان فرهنگی به تعهدات خود در پرداخت مطالبات آنها اعتراض کردند.

یکی از مربیان ورزش‌های همگانی گفت: مشکل ما سر امضای قرارداد است، هرچند که در ابتدا عنوان می‌شد سازمان بودجه ندارد، اما امروز امضای مسؤول سازمان برای ما مشکل ساز شده است.

لیلا احمدی گفت: قرارداد ما در زمان خانم شعبانی منعقد شده ولی ثبت قرارداد در زمان آقای فلسفی انجام شده است، اما بحث اینجاست که مربیان ورزشی فقط به خاطر 19 میلیون تومان دچار مشکل شده‌اند.

معاون شهردار زنجان در پاسخ به این مربی گفت: قراردادی امضا نشده است و بین زمانی آغاز کار چهار ماه تفاوت وجود دارد در آن به خاطر همین پرداخت نشده است و امضای اسناد مالی دچار مشکل است.

غلامحسن احمدی تصریح کرد: ما پیگیر موضوع مطالبات مربیان ورزشی هستیم و به محض بررسی اشکالات وارده به سند ثبت شده، اسناد برای بررسی به شورای شهر ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول