اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت الله کعبی: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حماسه‌های انقلابی را احیا می‌کند/ آیت‌الله خاتمی: شورا خود را به‌مناسبت‌ها محدود نکند

دو عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر اینکه این شورا حماسه‌های انقلابی را احیا می‌کند، خاطرنشان کردند: شورای هماهنگی خود را به مناسبت‌های مشخص فعلی محدود نکند.

آیت الله کعبی: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حماسه‌های انقلابی را احیا می‌کند/ آیت‌الله خاتمی: شورا خود را به‌مناسبت‌ها محدود نکند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اقدامات به موقع و مناسب این نهاد انقلابی تاکنون اظهار داشت: این شورا در مناسبت های مختلف انقلاب اسلامی و ملی مانند 22بهمن، روز قدس و مناسبت های خاصی همچون 9دی و مراسم هایی که اقتضاء می کند، مردم در صحنه دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر شوند و شور انقلابی خود را نشان دهند، نقش بسیار موثری دارد، زیرا اینگونه حماسه ها، ایام الله است و باید گرامی داشته شود.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تعظیم شعائر انقلاب اسلامی، گرامیداشت و تعظیم شعائر دین است افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خوبی توانسته در طول این سال‌ها، برای  برگزاری مناسبت‌های مختلف سخنرانان مناسبی را انتخاب کند و هماهنگی های لازم بین دستگاه های مختلف را انجام دهد؛ اقدامات این نهاد انقلابی قابل تقدیر است و جای تشکر فراوان دارد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: چهلمین سالگرد تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به کلیه دست اندرکاران این نهاد انقلابی تبریک می گویم و از اهتمام، صلابت و حضور قاطع و انقلابی آیت الله جنتی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکر می کنیم و از جدیت، تلاش و پیگیری برادرعزیزمان آقای نصرت الله لطفی و دیگر همکاران ایشان نیز تشکر می‌کنیم.

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی دیگر عضو مجلس خبرگان نیز درباره اینکه بزرگداشت حماسه های ملی همچون ۹دی و ۲۲ بهمن تا چه میزان می تواند در ایجاد رویش های جدید و بازتولید آرمان های اسلامی موثر باشد، اظهارداشت:  فرصت های انقلاب از مصادیق «وذکرهم به ایام الله» است.  ایام الله زمانی است که خداوند عنایتی ویژه به ملتها داشته است، لذا ۲۲بهمن، ۹دی ۸۸ و حماسه ۲۳تیر ۷۸ از مصادیق ایام الله است. احیای این مناسبت ها، بستری برای اندیشه در چرایی آنها و چگونگی وقوع این حماسه ها می شود و یافتن این چرایی، چراغ راه آینده خواهد بود.

آیت الله خاتمی در پاسخ به این سوال که مهمترین رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقطع حساس کنونی چیست، عنوان کرد: حضور آیت الله جنتی در رأس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، زینت این نهاد است و ‌بخشی از موفقیت هایی که شورا در این ۴۰ سال داشته به علت حضور این فقیه وارسته است. مهمترین وظیفه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقطع حساس کنونی، احیا و زنده نگه داشتن مناسبت هایی همچون ۹دی و ۲۲بهمن و ۲۳ تیر و نیز رصد مسائل کشور و تلاش در جهت اینکه اگر مسئله ای در کشور نیاز به حضور همگانی دارد، با طرح این‌مساله و در میان گذاشتن با مسئولان، زمینه و بستر حضور مردم در صحنه را فراهم کند. مقصود آن است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خود را به مناسبت های مشخص فعلی محدود نکند، به طور مثال اگر شرارت‌های آمریکا در مقطعی به بیش از اینکه  هم اکنون وجود دارد، تبدیل شد، چه بسا حضور مردم در صحنه می تواند خنثی کننده توطئه آنها باشد و لذا پیشنهاد و‌ پیگیری این مطلب با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

عضو‌هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که یادآوری حماسه های ملی تا چه میزان به ایجاد انسجام، همدلی و وحدت ملی در میان قشرهای مختلف جامعه کمک می کند، گفت: این حضور گسترده مردم در صحنه و در مراسم سراسری و انقلابی از جلوه های همبستگی مردم ‌است و اتحاد و همدلی همیشه مایه خیر و‌ برکت در جامعه بوده و این دستور قرآن است؛ «واعتصمو‌بحبل الله جمیعا». در سایه این اجتماعات بزرگ ، بصیرت افزایی ایجاد می شود و در سایه همین بصیرت و همدلی و اتحاد، تفرقه افکنان ناکام‌می مانند. ناکامی دشمنان و شکل گیری وحدت بیشتر و انسجام مردم، برکت  همین حماسه های ملی و ‌مراسم های انقلابی است.

خطیب موقت‌ جمعه تهران درباره نقش موثر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در به صحنه آوردن مردم در مناسبت های مختلف نیز گفت: سخن این است که متولی مراسم ملی و مناسبت های انقلابی باید متولی ای باشد که به ارزش های انقلاب اعتقاد داشته باشد و بحمدلله این شورا این ویژگی را دارند و همواره به وقت و به موقع اقدام ‌می کنند. بر پیشانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک افتخار ابدی حماسه  ۹ دی ثبت شد، این نهاد بستر اینگونه حماسه ها را فراهم می آورد و انشالله در مناست های مختلف این نقش را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول