اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

غدیر باید به گفتمان عمومی تبدیل شود/طرح هر خانه یک غذا در روز عید غدیر برای نیازمندان

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، گفت: واقعه غدیر باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

غدیر باید به گفتمان عمومی تبدیل شود/طرح هر خانه یک غذا در روز عید غدیر برای نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه غدیر شناسنامه و ‌حقیقت شیعه است، اظهار داشت: برای تبیین، تبلیغ و ترویج غدیر و فلسفه آن هرچه سرمایه‌گذاری شود جا داشته و اهمیت دارد.

وی، ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سازی و استفاده از این ظرفیت را با حضور همه اقشار مردم مهم‌ترین مسئله در ایجاد نهضت همگانی و عمومی غدیر خواند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا از همه نهادها و ادارات خواستار همکاری و تعامل بیشتر برای شناساندن فرهنگ غدیر شد و گفت: غدیرخم به عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام باید به‌گونه‌ای ترویج شود که همچون ایام محرم مردم بدون تبلیغ آن را برگزار کنند.

کاملی‌فر با بیان اینکه تجلی غدیر  ولایت فقیه است، تصریح کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت ائمه بوده و بدون ولایت حکومت دینی حقیقتا ناقص است و ولایت فقیه در جمهوری اسلامی یک الگوی نوین بر گرفته از غدیر و به عنوان حکومت غدیر است که در سراسر عالم تاثیرگذار بوده و باعث شده است تا مسلمانان شیعه با احساس غرور از شیعه بودن خود حرف بزنند.

وی تاکید کرد: همه ما باید غبار مظلومیت را از چهره غدیر پاک کرده و از این کار مهم غافل نشویم، چراکه واقعه عاشورا نتیجه بی‌توجهی به غدیر بود.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر با بیان اینکه درک جایگاه ولایت و ولی فقیه یک نعمت بزرگ است، یادآور شد: امروز قدرت بازدارندگی کشور به‌خاطر نقش و تدابیر حاکمیت ولایت فقیه امکان.پذیر شده است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی پویش‌های مردمی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و دلنوشته غدیر، برپایی کارگاه‌‌های عمومی و تخصصی غدیرشناسی، ترویج حفظ خطبه غدیر از طریق مسابقه، مراسم تجلیل از سادات شهید و مدافعان حرم، طرح هر خانه یک غذا در روز عید غدیر( برای نیازمندان)، تجلیل از خادمان و برگزاری همایش ویژه پیرغلامان علوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نامگذاری طرح‌های مهم شهرداری به نام امیرالمومنین (ع) و غدیر از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت امسال است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول