اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار بوریس جانسون درباره شیوع موج دوم کرونا در انگلیس و اروپا

نخست وزیر انگلیس درباره شیوع موج دوم کرونا در این کشور و برخی نقاط قاره اروپا هشدار داد.

هشدار بوریس جانسون درباره شیوع موج دوم کرونا در انگلیس و اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه درباره شیوع موج دوم کرونا در این کشور و اروپا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این زمینه گفت: «کاری که باید انجام دهیم این است که درجایی که فکر می‌کنیم خطرات دوباره پدیدار می‌شوند باید سریع و قاطعانه عمل کنیم. بیایید درمورد آنچه در اروپا اتفاق می افتد کاملاً شفاف عمل کنیم، در میان برخی دوستان اروپایی، می‌ترسم در بعضی از نقاط نشانه‌های موج دوم بیماری همه گیر را شاهد باشید.»

 نخست وزیر همچنین اعلام کرد برای تشویق شهروندان این کشور به دوچرخه سواری و پیاده روی بیشتر، یک طرح دولتی به ارزش 2.57 میلیارد دلار راه اندازی کرده است. این طرح با هدف ایجاد هزاران مایل خط دوچرخه سورای  محافظت شده ، ایجاد آموزش رایگان دوچرخه سواری  برای همه بزرگسالان و کودکان است.

از زمان شیوع کرونا، انگلیس از ابتلای قطعی 300 هزار نفر در این کشور به این ویروس کشنده خبر داده که در این بین بیش از 45700  نفر جان باخته‌اند. کارشناسان انگلیسی  هشدار داده اند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با «موج دوم» کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند.

نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته اذعان کرد دولت او در هفته‌ها و ماه‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در مهار آن دچار خطا شده است.جانسون در مصاحبه‌ای گفت: «این [بیماری] چیز جدیدی بود که ما آن‌طور که باید در هفته‌ها و ماه‌های اول آن را درک نکردیم».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «چیزی که نتوانستیم متوجه شویم این بود که این بیماری تا چه حد می‌تواند در حالی که هیچ علائمی ندارد از فردی به فرد دیگر منتقل شود.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول