اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در ورامین تولید می‌شود

فرماندار ورامین گفت: حدود ۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در شهرستان ورامین تولید می‌شود که این تولیدات به عنوان مهمترین شاخصه‌های صنایع دستی استان تهران، به ورامین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان ملی و شاخص تولید شیشه و آبگینه را داده است.

۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در ورامین تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای راهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برگزاری جلسه دفاعیه مسوولان شهرستان و استان تهران از ظرفیت‌های تولید شیشه ورامین در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستاهای ملی صنایع دستی، این شهرستان در آستانه قرار گرفتن در فهرست آثار ملی به عنوان شهرستان شیشه و آبگینه قرار گرفت.

کاغذلو گفت: حدود ۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در شهرستان ورامین تولید می‌شود که این تولیدات به عنوان مهمترین شاخصه‌های صنایع دستی استان تهران، به ورامین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان ملی و شاخص تولید شیشه و آبگینه را داده است.

این مسوول گفت: بیشترین میزان محصولات شیشه و بلوار مورد نیاز بازار بزرگ تهران را شیشه‌گران ورامینی تأمین می‌کنند.

وی افزود: امروز تمامی تکنیک‌های ساخت مصنوعات شیشه‌ای شهر ونیز ایتالیا نظیر شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل در ورامین اجرا می‌شود و تولیدات هنرمندان شهرستان قابل رقابت با محصولات تولید شده در این کشوراست.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌تری مزیت‌های تولید شیشه در شهرستان ورامین این است که برای تولید محصولات فاخر شیشه‌ای، از پسماندهای شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که این مهم نقش به‌سزایی در حفظ محیط زیست دارد.

وی با بیان این که حدود صد کارگاه در ورامین مشغول تولید شیشه هستند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر در حوزه تولید شیشه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

فرماندار ورامین با اشاره به مزیت نسبی تولید شیشه در کشور گفت: در حال حاضر بسیاری از تولیدات کارگاه‌های شهرستان ورامین به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خارج از کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی ازکشورهای اروپایی صادر می‌شود که میزان این صادرات سالانه به بیش از 2 هزار میلیارد ریال می‌رسد.

کاغذلو تأکید کرد: شهرستان ورامین به دلیل سابقه طولانی تاریخی، از آثار مهم تاریخی برخوردار است که از مجموع آن‌ها، 77 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، فرش میناخانی شهرستان ثبت جهانی شده، کاروان‌سرای بنی‌اسد در فهرست آثار معنوی ثبت شده و شیشه‌گری شهرستان نیز در فهرست نشانه‌ جغرافیای ملی و بین‌المللی ثبت شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول