اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران برای واریز قسط دوم هزینه حج ۱۴۰۰ آماده باشند

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به حفظ ارز زائران حج امسال برای سال آینده با موافقت هیأت دولت و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب برای پرداخت قسط دوم هزینه حج تمتع اشاره شد.

زائران برای واریز قسط دوم هزینه حج ۱۴۰۰ آماده باشند

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  امروز به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد. 

در این جلسه علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت هیأت دولت، ارز اختصاص یافته برای زائران حج ۹۹ به صورت سپرده برای حج سال آینده باقی خواهد ماند.

 رشیدیان گفت: با توجه به موافقت دولت  هزینه ارزی زائرانی که امسال ثبت‌نام کرده و وجه آن را به صورت کامل واریز کنند، برای حج آینده افزایش نخواهد یافت. 

دراین جلسه قربان میرزایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه وجه دریافتی از مرحله اول ثبت‌نام زائران امسال برای خرید دو سوم دلار مورد نیاز تهیه و به حساب بانک مرکزی واریز شده است، گفت: مبلغ ریالی برای خرید باقیمانده هزینه ارزی از محل دریافت مرحله دوم وجه ثبت نام زائران تامین خواهد شد.

 اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت هم در این رابطه خاطر نشان کرد: برای دریافت مرحله دوم وجه ثبت نام در روزهای آینده اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد و زائران برای واریز این مبلغ آمادگی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خواستار اطلاع رسانی به زائران، مدیران و روحانیون کاروان‌ها در این خصوص شد و اقدامات و پیگیری‌های انجام شده را در جهت حفظ حقوق زائر دانست.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین در آغاز این جلسه با اشاره به اینکه ششم ذیحجه یادآور سالروز حج خونین است، اظهار داشت: درسال ۶۶ جمع زیادی از ضیوف الرحمان که میهمان پروردگار در سرزمین امن الهی بودند بدست عربستان به شهادت رسیدند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر و فرزند بزرگوارشان امام صادق(علیهما السلام) احیاگر راه و روش پیامبر(ص) بودند و جهان اسلام بدلیل برخورداری از دانش این بزرگواران، مفتخر به داشتن فقه بسیار غنی و پرباری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول