اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خبرنگاران از تسهیلات سامانه کارا استفاده کنند/ بازدید از رسانه‌ها با رعایت پروتکل‌ها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: همه خبرنگاران و اصحاب رسانه از کرونا آسیب دیده‌اند، لذا همۀ این خبرنگاران به‌صورت کامل مشخصات خود را به خانۀ مطبوعات و اداره کل ارشاد ارائه دهند تا به سامانه کارا معرفی شوند و بتوانند از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهره‌مند شوند.

خبرنگاران از تسهیلات سامانه کارا استفاده کنند/ بازدید از رسانه‌ها با رعایت پروتکل‌ها

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در جلسه شورای اطلاع رسانی که بعدازظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اعتراض برخی از مدیران رسانه ای و خبرنگاران در برنامه ها و سفرهای مهم و مقامات کشوری و با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: نحوه حضور خبرنگاران و رسانه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا محدود شده است، چراکه سلامت خبرنگاران برای ما مهم‌تر از دید و بازدیدها و رویدادها است و حتی همین سفرها و دیدارها را نیز محدود کرده‌ایم.

وی افزود: متأسفانه اخیراً تعدادی از اصحاب رسانه هم گرفتار  بیماری کرونا شدند و این نشان می‌دهد که ما باید تدابیر بهداشتی و استانداردها را در رویدادها رعایت کنیم، لذا موضوع دعوت از خبرنگاران برای برنامه‌ها را با محوریت خانۀ مطبوعات ساماندهی می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی استانداری و موافقت خانه مطبوعات، عنوان کرد: برای هریک از این برنامه‌ها خبرگزاری ایرنا و صداوسیما به‌شکل ثابت دعوت شده و در هر برنامه نیز با معرفی خانه مطبوعات دو رسانه برخط و دو رسانه مکتوب هم دعوت شوند.

وی افزود: همه این محدودیت ها به خاطر توجه به سلامت خبرنگاران است و این موضوع به دستگاه‌ها هم ابلاغ خواهد شد، لذا دستگاه‌ها هم حقی برای اینکه خودشان به‌صورت جداگانه خبرنگار یا رسانه‌ای را در یک بازدید یا رویداد دعوت کنند ندارند و این امر باید با هماهنگی شورای اطلاع رسانی و در راستای مصوبات باشد.

بازدید از رسانه‌ها با رعایت شرایط بهداشتی انجام شود

حبیبی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار و هفته گرامی‌داشت مقام خبرنگار عنوان کرد: از خبرنگارانی که در ایام شیوع بیماری کرونا تلاش کرده و در راستای آگاهی بخشی و مقابله با بیماری اقدام کردند تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اینکه مراسم روز خبرنگار باید متناسب با شرایط روز کرونا برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: ما تمایل داشتیم که برنامه این روز را در ابعاد بزرگ‌تر و بهتر برنامه‌ریزی کنیم، اما محدودیت امروز کرونایی اجازه نمی‌دهد، لذا تلاش می‌کنیم بهترین برنامه‌های ممکن را اجرا کنیم چرا که از نظر ما هر روز روز خبرنگار است و اگر خبرنگاران نبودند یا به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کردند، انجام کارهای مهم و اساسی ممکن نبود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار عنوان کرد: با محوریت بسیج رسانه، خانه مطبوعات و دستگاه‌های دولتی برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مرسوم در روز خبرنگار نیز عنوان کرد: هریک از دستگاه‌ها اگر بخواهند جداگانه، از رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در آن حوزه تجلیل کنند، اشکالی ندارد و ما مانع نمی‌شویم اما اصول بهداشتی و پروتکل‌ها باید رعایت گردد.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونای استان در مورد بازدیدهای مرسوم از رسانه‌ها نیز اظهار کرد: دید و بازدید از رسانه‌ها هم با رعایت شرایط ویژه و بهداشتی و برنامه‌ریزی شده انجام گردد، اما میهمانان رسانه‌ها دقت کنند که شرایط ویژه است و حضور آن‌ها هم در دفاتر کوتاه باشد.

همه خبرنگاران در سامانه کارا ثبت نام شوند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین در پایان گفت: همه خبرنگاران و اصحاب رسانه از کرونا آسیب دیده‌اند و این استثنا ندارد، لذا همۀ این خبرنگاران به صورت کامل مشخصات خود را به خانۀ مطبوعات و اداره کل ارشاد ارائه دهند تا به سامانه کارا معرفی شوند و بتوانند از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول