اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شکست آمریکایی‌ از روسیه در صادرات انرژی به چین

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد روس‌ها در ماه ژوئن 396 هزار تن گاز به چین صادر کرده‌اند که نسبت به ماه می 20.7 درصد افزایش داشته است.

شکست آمریکایی‌ از روسیه در صادرات انرژی به چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که روس‌ها در ماه ژوئن 396 هزار تن گاز LNG به چین صادر کردند که نسبت به ماه می 20.7 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که آمریکایی‌ها اما در این مدت تنها 340 هزار تن گاز به چین صادر کردند و نسبت به ماه می فقط 2.4 درصد رشد کرده است.

چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده حامل‌های انرژی در جهان ماه گذشته میلادی 5.79 میلیون تن گاز LNG وارد کرد که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

طی سال‌های گذشته و در سایه تلاش دولت چین برای مجبور کردن خانوارها و کارخانه‌ها برای استفاده از گاز به جای ذغال سنگ، مصرف این حامل انرژی در بزرگترین اقتصاد آسیا افزایش چشمگیری داشته است.

کارشناسان بر این باورند که تقاضای گاز در چین همچنان صعودی خواهد بود.

روس‌ها هم تلاش می‌کنند از این فرصت استفاده حداکثری کرده و حتی به سمت ساخت انبارهای ذخیره گاز در نزدیکی بازار فروش خود برای پایین آوردن هزینه حمل و نقل رفته‌اند.

شرکت نواتک، بزرگترین شرکت صادر کننده گاز در روسیه است که این شرکت مدت‌هاست که در حال صادرات گاز به چین از طریق خط لوله است.

این شرکت همچنین قصد دارد یک خط لوله انتقال گاز LNG دیگر را نیز اجرایی کند که دو شرکت چینی قرار است روس‌ها را در اجرای آن همراهی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول