اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

شست‌وشوی مکرر چادرها و آماده‌سازی امامزاده صالح برای روز عرفه+فیلم

در آستانه روز عرفه، امامزاده صالح (ع) در شمال تهران، برای برپایی مراسم دعای عرفه با حضور جمعیت و رعایت نکات بهداشتی آماده می‌شود.

شست‌وشوی مکرر چادرها و آماده‌سازی امامزاده صالح برای روز عرفه+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با وجود لغو تجمعات در تهران، برخی از امامزاده‌های استان تهران برای برپایی مراسم دعای عرفه در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فضای باز امامزاده‌ها هستند تا مراسم دعای عرفه را متفاوت از سال‌های گذشته و با رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزار کنند.

به همین منظور امامزاده صالح(ع) که یکی از اماکن مذهبی شمال تهران به شمار می‌رود، برای برپایی مراسم دعای عرفه، فضای باز امامزاده را مهیا می‌کند، به طوری که فضای باز امامزاده ضدعفونی شده و به منظور رفاه بیشتر زائران، قرار است صندلی‌هایی با فاصله یک و نیم متری از یکدیگر قرارداده شود تا زائران برای حضور در مراسم با ایمنی بیشتر به نیایش بپردازند.

بر همین اساس، حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع) در نامه‌ای به رئیس ستاد مبارزه با کرونا به برپایی مراسم دعای عرفه در فضای باز امامزاده و با رعایت نکات بهداشتی اشاره کرده است.

 

 

همچنین با توجه به اهمیت حفظ سلامت مردم، تمامی زائران باید با استفاده از ماسک وارد امامزاده شوند و کفش و دست‌های زائران نیز توسط خادمان آستان ضدعفونی می‌شود.

 

 

علاوه بر این، با توجه به اینکه مراسم دعای عرفه بعد از ظهر برگزار می‌شود، به منظور کاهش گرمای هوا، سایه‌بان‌هایی تعبیه می‌شود. همچنین هر روز چادرهای ورودی امامزاده شسته می‌شود تا زائران با آسودگی از چادرهای موجود در امامزاده برای ورود به این مکان مذهبی استفاده کنند.

به گزارش فارس، مراسم دعای عرفه پنج‌شنبه ۹ مرداد با حضور جمعیت در امامزاده صالح (ع) تهران برگزار می‌شود. قرار است این مدل برپایی مراسم مذهبی گامی به سوی برپایی مراسم‌های محرم در امامزاده صالح (ع) باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول