اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«ژیوای» در شبکه مستند/ تصویر آنهایی که برای نجات زاگرس دل به آتش می سپارند

مستند «ژیوای» به کارگردانی نگین احمدی با موضوع تلاش‌های گروهی از مردان و زنان فعال مدنی کرد که به‌صورت خودجوش مشغول به خاموش کردن آتش مناطق جنگلی و کوهستانی زاگرس هستند، از شبکه مستند پخش می‌شود.

«ژیوای» در شبکه مستند/ تصویر آنهایی  که برای  نجات زاگرس دل به آتش می سپارند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «ژیوای» درباره گروهی از فعالان مدنی و اجتماعی هست که در قالب انجمنی به همین نام در کردستان به‌صورت خودجوش مشغول خاموش کردن آتش در نواحی جنگلی و کوهستانی زاگرس هستند.

این انجمن برای اولین بار در سال 90 در شهر پاوه کردستان شکل گرفت و پس از طی یک دوره آموزشی تصمیم گرفتند تا خودشان برای مهار آتش‌سوزی‌های مناطق کوهستانی و جنگلی مناطق زاگرس دست‌به‌کار شوند و علی‌رغم کمبود امکانات با دستان خالی توانسته‌اند به مردم منطقه نیز برای مهار آتش آموزش بدهند.

فعالیت گروه مردم‌نهاد «ژیوای» در سال‌های اخیر گسترش پیداکرده و علاوه بر تبدیل‌شدن به بازوی مردمی آتش‌نشانی در مهار آتش مناطق جنگلی و کوهستانی زاگرس، درزمینهٔ درختکاری و جمع‌آوری زباله از زاگرس نیز به فعالیت مشغول هستند به‌گونه‌ای که حتی در اوج شیوع بیماری کرونا نیز فعالیت‌های این انجمن متوقف نشده است و حتی در ماجرای آتش‌سوزی بزرگ هفته‌های اخیر کوه‌های زاگرس اعضای این انجمن دوش‌به‌دوش نیروهای امدادی مشغول خدمت بودند که متأسفانه 3 نفر از اعضای آن جان خود را برای کمک از دست دادند.

مستند سینمایی «ژیوای» به کارگردانی نگین احمدی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند انقلاب و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که سه‌شنبه 7 مرداد ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول