اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفر دستیار ظریف به دوحه و رایزنی با وزیر مشاور در امور خارجی قطر

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به دوحه با وزیر مشاور در امور خارجی قطر دیدار کرد و تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه را در راستای ایران هراسی و بی ثباتی در منطقه خواند.

سفر دستیار ظریف به دوحه و رایزنی با وزیر مشاور در امور خارجی قطر

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در سفر به دوحه امروز (سه شنبه) با «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجی قطر دیدار  و گفت‌وگو کرد.

‏در این ملاقات که در وزارت خارجه قطر برگزار شد، در خصوص مسائل دوجانبه و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین به ویژه برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک گفت‌وگو شد.
‏ همچنین طرفین در ادامه گفت‌وگوها در ارتباط با تحولات جاری در منطقه مذاکره و بر تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌ها تاکید کردند.

‏خاجی در این دیدار با اشاره به سفرهای اخیر مقامات آمریکایی به منطقه این تحرکات را اقدامی در راستای ایران هراسی و بی ثباتی در منطقه خواند.

به گزارش فارس، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در راستای تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سفرهایی به چند کشور منطقه از جمله تونس، قطر و کویت داشت و به استونی و انگلیس هم سفر خواهد کرد.

وی در این باره در گفت‌وگویی عنوان کرده بود. سفرهایی به تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی خواهم داشت تا تهدیدات ایران برای کشورهای منطقه و ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور را توضیح دهم؛ به دلایل امنیتی و سیاسی جزئیات بیشتری ارائه نمی‌دهم اما این موضوع را با سفرای آمریکا در جهان برای توضیح تلاش‌های آمریکا پیگیری می‌کنم تا اینکه شورای امنیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند، این در کنار دیگر تحریم‌های وضع شده علیه ایران از جمله تحریم‌های اقتصادی خواهد بود.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز امروز (سه‌شنبه) در گفت‌و‌گو با فارس درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و سفر هوک به منطقه خطاب به کشورهای منطقه و جهان گفت که فریب آمریکا را نخورند و افزود: آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که هیچگاه برای کشورهای منطقه تهدید امنیتی نبوده و نیست.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول