اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه به ۷۶ فرونده جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» مجهز می‌شود

رئیس جمهور روسیه در اقدامی جهت تقویت هرچه بیشتر نیروهای هوا فضای این کشور از خرید 76 فروند جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» خبر داد.

روسیه به ۷۶ فرونده جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» مجهز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده به جهت تقویت هرچه بیشتر نیروی هوافضای این کشور  وزارت دفاع این کشور قصد دارد 76 فروند جنگنده فوق پیشرفته «سوخو-57» و تعدادی هواپیمای نظامی خریداری کند.

به نوشته وبگاه «ارو اسپیس» به نقل از روزنامه روسی «کامرسانت» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در شهر «سوچی» با اعلام این خبر افزوده که این جنگنده ها تا سال 2028 وارد سه هنگ هوایی این کشور خواهد شد.

قرار است وزارت دفاع روسیه این جنگنده‌ها را طی قراردادی به ارزش 2.4 میلیارد دلار  از شرکت روسی سوخو خریداری کند. گفته می شود قرارداد خرید این جنگنده‌ها در نمایشگاه هوایی «ماسک» احتمالا امضا خواهد شد. سوخو، بزرگترین شرکت هواپیما سازی در روسیه به ویژه در حوزه ساخت جنگنده  است.

ولادیمیر پوتین در سخنان اخیر خود بر تجهیز نیروهای هوا فضای روسیه  تاکید کرده و افزوده که علاوه بر این جنگنده‌ها، 16 هواپیمای نظامی جدید نیز تا سال 2027 خریداری خواهند شد. رئیس جمهور روسیه همچنین از تجهیز نیروهای مسلح این کشور به 100 فروند بالگرد «Mi-28NM» تا سال 2028 اشاره کرده است.

رئیس جمهور روسیه، چندی قبل جنگنده نسل پنجم سوخو-57 را به عنوان «بهترین هواپیمای جنگی جهان» توصیف کرد.ولادیمیر پوتین در مراسمی با حضور جمعی از منتخبان روسیه گفت:«سوخو-57، بهترین هواپیمای روز جهان است.»

سوخو-57،یک جنگنده چند منظوره برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی در مسافت‌های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر قابلیت‌های دفاع هوایی دشمن است.گفته می‌شود که این جنگنده رقیب اصلی جنگنده‌های «اف-35» و «اف-22» ساخت آمریکاست و در صورت صادرات این جنگنده، وضعیت بازارهای بین‌المللی برای فروش این محصول به نفع روسیه تغییر می‌یابد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول