اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آمریکا به کشتن یک غیرنظامی دیگر در آفریقا اذعان کرد

فرماندهی نیروی آمریکا در آفریقا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اذعان کرد که در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در این قاره یک غیر نظامی دیگر کشته شده است.

آمریکا به کشتن یک غیرنظامی دیگر در آفریقا اذعان کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی آمریکا در آفریقا روز سه‌شنبه از مرگ یک غیرنظامی دیگر در جریان عملیات نیروهای آمریکا در آفریقا خبر داد تا تعداد غیرنظامیانی که طی عملیات آمریکا در آفریقا کشته شده‌اند به 5 نفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، «استیون تاونسند» فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «هدف ما همیشه این بوده که کمترین ضربه به غیرنظامیان وارد شود. متاسفانه متوجه شدیم عملیات ما باعث مرگ ناخواسته یک فرد و مجروح شدن سه نفر دیگر شده است. ما در تلاش هستیم تا مانع از آسیب دیدن غیرنظامیان در جریان عملیات‌هایی شویم که با هدف ایجاد امنیت و ثبات در سومالی است.»

آمریکا در حالی مدعی می‌شود که تا کنون در جریان عملیات‌هایش در آفریقا تنها 5 غیرنظامی را به صورت ناخواسته مورد هدف قرار داده که سازمان‌های بین‌المللی معتقدند که ارتش آمریکا به شدت در حال کوچک‌نمایی آمار قربانیان غیرنظامی در جریان عملیات‌هایش در آفریقا است.

نکته قابل توجه آن است که ارتش آمریکا تا سال گذشته مدعی بوده که هیچگونه تلفات غیرنظامی در آفریقا نداشته است. اما در آوریل 2019 بود که آفریکام (فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا) برای نخستین بار اذعان کرد که دو غیرنظامی را در جریان حمله‌ای هوایی در سومالی در سال 2018 کشته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول