اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آئین عزاداری ایام «مسلمیه» ثبت ملی شد

معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام در دومین شب برگزاری مراسم مسلمیه از ثبت ملی این آئین مذهبی و کهن خبر داد.

آئین عزاداری ایام «مسلمیه» ثبت ملی شد

عباس سلیمی معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام دقایقی قبل همزمان با برگزاری مجازی مراسم مسلمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در طول سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شد انجام اقدامات اداری و قانونی مرتبط با ثبت ملی آئین عزاداری مسلمیه بود.

وی با بیان اینکه این کار با رعایت موازین قانونی انجام و مقدمات کار فراهم شد، ادامه داد: با پیگیری نماینده‌ای ویژه از آستان سال گذشته در یکی از برنامه‌های ایام مسلمیه نماینده سازمان میراث فرهنگی، شخصاً حضور پیدا کرده و با درک و بررسی این آئین کهن، زمینه ثبت ملی این مراسم به نام مردم بزرگوار و متدین شهرری فراهم شد.

معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام با تأکید بر اهمیت این موضوع افزود: مسئله ثبت پدیده‌ها، مراسم و جلسات مذهبی در بعضی از مواقع مورد غفلت قرار می‌گیرد و در مواقعی سایر کشور‌ها با ترفند‌هایی از این اتفاق پیشی می‌گیرند و ممکن است که بخشی از میراث فرهنگی کشور ما را به نام خودشان ثبت کنند؛ لذا این اقدام به منظور جلوگیری از این اتفاق انجام ‌شد و به فضل الهی امسال به نتیجه کامل رسید.

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت ایام مسلمیه به دستور و امضای علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با شماره ۲۰۱۰۱ به ثبت ملی رسید و به مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تهران ابلاغ شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سند به مرکز اسناد آستان تقدیم می‌شود که افتخاری برای مردم و همه هیأتی‌ها است.

 به گزارش فارس، بنا به سنت دیرینه جمعی از هیأت‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) به مدت سه شب طی روز‌های ششم، هفتم و هشتم ماه ذی‌الحجه در قالب دسته‌های عزاداری به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) مشرف شده و مراسم عزاداری برگزار می‌کنند. 

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول