اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶۲ طرح کشاورزی در سمنان تسهیلات دریافت کردند/ عملکرد بانک‌ها رضایت‌بخش نبود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۶۲ طرح کشاورزی در این استان تسهیلات بانکی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

۶۲ طرح کشاورزی در سمنان تسهیلات دریافت کردند/ عملکرد بانک‌ها رضایت‌بخش نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان سه‌شنبه‌شب در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: تلاش دولت و بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و تحقق شعار سال با وجود فشارهای خارجی و تحریم‌ها قابل قبول است.

وی ادامه داد:‌ در ماه‌های گذشته، تلاش شد تا با افزایش هماهنگی بین بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، در ارائه تسهیلات و رفع موانع احتمالی در بخش تولید و صنعت اقدام‌های مثبتی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: توسعه بخش صنعت و تولید با هدف ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در استان به طور حتم پیگیری می‌شود.

تشنه‌دل بیان کرد: ۶۲ طرح کشاورزی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در ماه‌های گذشته از محل رونق تولید، تسهیلات بانکی دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در هفته‌های گذشته چهار طرح اقتصادی در بخش صنعت به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عنوان کرد: در سال‌های گذشته افزون بر ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

لزوم گره‌گشایی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی سمنان

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم در این نشست گفت: عملکرد بانک‌های عامل در هفته‌های گذشته در اعطای تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی چندان مورد رضایت نبود که این رویه به طور حتم اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوط و بانک‌های عامل به‌صورت مستمر با ارائه گزارش عملکرد، نسبت به اقدام‌های انجام‌شده در گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت و تولید و تحقق شعار سال باید پاسخگو باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: در کل عملکرد بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های گذشته مطلوب بوده است که این روند باید ادامه یابد.

آشناگر تصریح کرد: جلسات کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع تولید با دقت نظر بیشتر برگزار شود و پرونده‌ها به‌صورت تخصصی در این جلسات بررسی و چکش‌کاری شود.

مشکلات بنگاه‌های اقتصادی سمنان رسیدگی شود

حبیب‌الله خجسته‌پور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: مصوبه‌های جلسه کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دارای اصالت است و در صورت بروز اختلاف نظر در جلسات کارشناسی، پرونده در جلسه اصلی این کارگروه بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های ارائه‌شده، در بررسی برخی از پرونده‌ها در این جلسه، هماهنگی بین مدیران بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشت و با ارائه توضیحات از سوی مدیران مربوط، مشخص شد که جلسه کارشناسی در رسیدگی به این تعداد پرونده‌ها چندان با دقت انجام نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: در جلسه‌های کارشناسی معاونان بخش اعتبارهای بانک‌ها و معاونان مربوط دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند.

عملکرد بانک‌ها رضایت‌بخش نبود

در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان مطرح شد که عملکرد بانک‌های عامل استان در ارائه تسهیلات در هفته‌های گذشته چندان رضایت‌بخش نبود که دلایل تأخیر در انجام مصوبه‌ها به‌صورت مکتوب ارائه شود.

منابع موجود برای ارائه تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت و تولید در بانک‌های عامل استان سمنان وجود دارد؛ اما به دلیل شیوع کرونا ویروس، انجام امور از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی با تأخیر انجام شد.

حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خارجی ادامه می‌یابد.

در اعطای تسهیلات رونق تولید باید هدف احیای واحدهای نیمه فعال صنعتی و کشاورزی باشد و مسئولان با عزم راسخ برای اجرای این راهبرد گام بردارند.

هماهنگی بانک‌های عامل با دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی مطلوب است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول