اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

روحانیون و طلاب جهادی در کار خود مدیریت و برنامه داشته باشند

عضو خبرگان رهبری گفت: نیت ما در این کار باید رضای خدا باشد. اگر این لطمه بخورد یا قاطی با چیزهای دیگر بشود یا اصلا توجه به آن نباشد، آن پاداشی که خدا برای این کارها مقرر فرموده حاصل نمی‌شود.

روحانیون و طلاب جهادی در کار خود مدیریت و برنامه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری در دیدار حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و هیأت همراه اظهار کرد: نسبت به روحانیونی که به کمک بیماران کرونایی رفته‌اند یا خواهند رفت باید به چند نکته توجه داشت؛ اول آنکه این کسانی که این فداکاری‌ها و گذشت‌ها را می‌کنند و بعضاً برخی کارهای پرستاران را انجام می‌دهند، تا آنجا که گاهی هفته‌ها نمی‌توانند به خانواده‌هایشان سر بزنند، این کارها را طوری انجام دهند که پاداش ارزشمندی داشته باشد.

وی ادامه داد: اینطور نباشد که ناشی از صرف احساس و عواطف باشد. کاری با این سختی و ارزشمندی انجام بگیرد و بعدش هم دست فرد خالی باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: یعنی اینکه نیت ما در این کار باید رضای خدا باشد. اگر این لطمه بخورد یا قاطی با چیزهای دیگر بشود یا اصلاً توجه به آن نباشد، آن پاداشی که خدا برای این کارها مقرر فرموده حاصل نمی‌شود.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: نکته‌ دوم اینکه حالا که برای جامعه و مردم این زحمت‌ها را می‌کشند بدانند چطور کار بکنند که از کارشان مردم بیشتر بهره ببرند؛ یعنی مدیریت و برنامه داشته باشد. اگر هرکسی خودسرانه یک کاری بکند چه بسا گاهی ضرر داشته باشد.

وی ابراز کرد: باید نخبگان و مسؤولان بخش‌های مختلف به این توجه کنند که هرچه می‌توان برنامه‌ریزی بشود تا از این‌ها بهتر استفاده بشود، مثلا نکاتی را که (مخاطبان) توجه ندارند، به آن‌ها توجه داده شود و نهایتاً اموری که به تعلیم و تربیت و تبلیغ دین مربوط می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تأکید کرد: نکته سوم که تابع نکته قبل است، اینکه از آفات و خطرهایی که ممکن است با وجود این زحمت‌ها پیش بیاید، پرهیز شود. اینطور نشود که یک وقت در این موقعیت که مردم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند از یک روحانی رفتاری سر بزند که شایسته روحانیت نباشد.

انتهای پیام/۲۲۵۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول