اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۷ مرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر( ع) ، موضوع شهادت و ایثار را در بالاترین نقطه اهمیت دانست و گفت: ایلام در حوزه شهادت و ایثارگری شاخصه‌های بی‌نطیری به نسبت باقی کشور دارد و از این حیث حائز رتبه اول است.

وی با اشاره به ۸ سال مرزداری ایلامی‌ها در دوران دفاع مقدس افزود: این مردمان بزرگ همواره در ادوار مختلف تاریخ مرزداران شجاع و قابل اعتمادی بوده‌اند و در ۸ سال جنگ تحمیلی با نثار سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده، نقشی بی‌بدیل در تاریخ دفاع مقدس آفریدند.

۱۰ هزار واحد مسکونی در استان ایلام ساخته می‌شود

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از برنامه احداث ۱۰ هزار و ۵۳ واحد مسکونی در استان ایلام خبر داد و گفت: با ساخت این واحدها بخشی از مشکلات مسکن در استان حل می‌شود.

وی افزود: راه و شهرسازی استان ایلام به لحاظ تأمین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن استان پیشرو و در بحث استقبال مردم از طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت خود مالکی با تسهیلات دولتی نیز به عنوان استان دوم شناخته شده است.

۵۴۶ هزار تن کالا در استان ایلام جا به جا شد

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، اظهار کرد: طی سه ماه اول سال ۹۹ بیش از ۵۴۶ هزار تن کالا در محورهای استان ایلام جا به جا شده است.

وی بیان اینکه این میزان کالای جا به جا شده طی ۲۹ هزار و ۷۲۶ بارنامه صورت گرفته است، افزود: عمده کالاهای جا به جا شده از مبدا استان به ترتیب، انواع سیمان، گندم، انواع گاز مایع، کلینگر، ماسه و پلی اتیلن و سایر کالاها بوده است.

شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۷۰۰ نفر رسید

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: با ثبت ۶۵ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۱۶۳ نفر است.

اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیر ساخت‌های مرزی ایلام

احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام، گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های مرزی استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات مسوولان استان در حوزه مرزی افزود: در دو سال گذشته در استان اقدامات خوبی در حوزه مرز استان اتفاق افتاده و اختصاص حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای تکمیل زیر ساخت‌های مرزی گواهی بر این ادعا است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول