اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تنها ۳۰ درصد سفرها در منطقه ۲۲ با سیستم حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد

شهردار منطقه ۲۲ گفت: در این منطقه از کل سفرهای درون شهری صورت گرفته تنها ۳۰ درصد با سیستم حمل و نقل عمومی انجام می شود.

تنها ۳۰ درصد سفرها در منطقه ۲۲ با سیستم حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ شهر تهران در خصوص ساخت مترو در منطقه ۲۲ گفت: از برنامه پنج ساله اول کشور موضوع حمل و نقل عمومی مد نظر قرار داشته است.

وی افزود: در این سالها قوانین متعددی برای حوزه حمل و نقل نوشته شده است و هر کدام از دولت ها هم بسته به توانمندی شأن در این حوزه عمل کرده اند.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: در سالهای ۷۶ تا ۸۰ حدود ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی کشور شد و در سال ۸۰ هم فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی از تهران و مشهد آغاز شد.

نوذرپور تصریح کرد: امروز ۹ شهر و بهتر بگوییم کلانشهر کشور سیستم حمل و نقل ریزی دارند و فعالیت آن باعث بهبود امورات مردم شهر ها شده است.

وی ادامه داد: البته یکی از مشکلات سالهای اخیر این بوده است که دولت نقش خود را در تامین منابع برای نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: دولت مکلف شده بود که پنجاه درصد هزینه های ساخت مترو را بپردازد اما این موضوع در تهران حداقل محقق نشده است و در تهران کمتر از ۳۰ درصد از موظفی خود را انجام داده است.

نوذر پور تصریح کرد: در شهر تهران یکی از موضوعات مهم شهر و اولویت های مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی بوده است و این روزها هم خبرهای خوبی در این حوزه به گوش می رسد.

وی ادامه داد: در تهران دولت تا کنون ده درصد به مترو کمک کرده است و این در حالی است که خود منطقه ۲۲ هم از این سهم بی نصیب مانده است.

امروز تنها ۳۰ درصد از حمل و نقل های رخ داده در منطقه ۲۲ با سیستم حمل و نقل عمومی صورت میگیرد در حالی که اگر حمل و نقل عمومی توسعه می یافت شاهد تفاوت معنادار بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ نیز گفت: خوشبختانه در این طرح تفصیلی می توان گفت به موضوع حمل و نقل عمومی توجه ویژه شده است و این طرح تفصیلی تی.او.دی محور شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول