اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت بهره‌گیری از استعدادهای فرهنگی بیجار برای اعتلای هنر اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: استعدادهای شگرفی در شهرستان بیجار وجود دارد که باید به صورت ویژه در راستای اعتلای هنر انقلابی و اسلامی از آن بهره‌برداری شود.

ضرورت بهره‌گیری از استعدادهای فرهنگی بیجار برای اعتلای هنر اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت الاسلام حاتمیان صبح امروز در جریان بازدید از حوزه هنری شهرستان بیجار با پراهمیت خواندن نقش و جایگاه حوزه هنری در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی اظهار کرد: در طول 4 دهه گذشته شاهد نقش آفرینی ارزنده حوزه هنری در ارتقای شاخص‌های هنر اسلامی در کشور بوده‌ایم که باید تلاش کنیم تا همسو با گام دوم انقلاب این نقش آفرینی بیش از پیش تقویت شود.

حاتمیان با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان بیجار افزود: وجود بزرگان هنر و فرهنگ در دوره‌های تاریخی در این شهرستان و همچنین حضور هنرمندان نام آشنایی که هم اکنون در عرصه‌های مختلف هنری در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و استعدادهای شگرفی که در این شهرستان وجود دارد از نقاط قوت و ظرفیت‌های ارزشمندی است که باید به صورت ویژه در جهت اعتلای هنر انقلابی و اسلامی از آن بهره برداری کرد.

وی تصریح کرد: در استان با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که در راستای تقویت زمینه‌های همکاری  فی مابین حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است امیدواریم زمینه تقویت برنامه‌های مد نظر هنری و فرهنگی در سطح استان و علی الخصوص شهرستان بیجار را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر نقش نیروی انسانی در پیشبرد برنامه‌های مد نظر تأکید کرد و با اشاره به انتصاب خضری به عنوان رئیس حوزه هنری بیجار افزود: امید است که با تعامل و ارتباط سازنده با هنرمندان و بهره گیری از تجربیات ارزنده سالیان متمادی فعالیت در عرصه هنر و فرهنگ شاهد رونق بیش از پیش در حوزه هنر وفرهنگ این شهرستان در تمامی عرصه‌ها به ویژه در بخش تولید آثار هنری باشیم.

توجه به هنر و فرهنگ یک سرمایه گذاری بسیار مهم است

خضری رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار هم در جریان این بازدید با قدردانی از همکاری‌های بسیار خوب و ارزنده سازمان تبلغات اسلامی در زمینه‌های مختلف ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته اظهار کرد:: در این چند سال خوشبختانه باحمایت های بسیار خوب حوزه هنری استان کارهای ارزنده ای در بخش‌های مختلف در بیجار صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و آغاز به کار سینما آزادی بیجار که هم اکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه است و در حال تبدیل به سه سالن سینمایی است که این مهم از مهمترین کارهایی است که در کمترین زمان ممکن با بهترین امکانات توسط حوزه هنری  به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: این سینما در حال حاضر به مرکزی مهم برای برگزاری برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی در شهرستان تبدیل شده است.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار افزود: افتتاح گالری مهر در جنب سینما آزادی، برگزاری جشنواره استانی تئاتر ماه وتار و قرار دادن دبیرخانه دائمی این جشنواره در بیجار، مشارکت و همکاری در برگزاری شش دوره جشنواره ملی فیلم وعکس "قاب شیدایی ویژه ایام محرم، تولید چندین عنوان کتاب از شاعران و نویسندگان بیجاری، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی با حضور هنرمندان شاخص استان و کشور، توجه جدی به موضوع فرهنگ و مطالعات پایداری و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دوران انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری چندین دوره شب خاطره و تولید چندین فیلم کوتاه و حمایت از هنرمندان بخش‌های مختلف با برگزاری نمایشگاه‌های هنری و ... از دیگر اقدامات حوزه هنری در شهرستان بیجار عنوان کرد.

وی توجه به هنر و فرهنگ و تقویت آن را یک سرمایه گذاری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امیدواریم با توجه و اهتمامی که در دوره جدید فعالیتی حوزه هنری در زمینه تقویت جنبه‌های همکاری و تعامل بیشتر با سازمان تبلیغات اسلامی به وجود آمده است، شاهد شکوفایی و گسترش روز افزون هنر وفرهنگ این شهرستان هنرمند پرور باشیم.

انتهای پیام/2330/7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول