اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وضع محدودیت مصرف برق در تاجیکستان

دولت تاجیکستان با انتشار اطلاعیه‌ای از وضع محدودیت در مصرف برق به مردم در این کشور خبر داد.

وضع محدودیت مصرف برق در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت تاجیکستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد  برق‌رسانی به مردم این کشور محدود می‌شود.

دولت تاجیکستان در این مطلب از جمعیت این کشور درخواست کرده است محدودیتی که  شرکت «برق تاجیک» تنها با هدف - ذخیره کردن آب کافی در نیروگاه برق آبی «نارک» وضع کرده به درستی درک شود.

در این مطلب خاطرنشان شده دولت تاجیکستان، امروزه حتی مجبور شده پیش از زمانی که در قرارداد درج شده، صادرات برق به کشورهای ازبکستان و افغانستان را قطع کند.

دولت تاجیکستان در شرایط فعلی این اقدام را تنها راه برای رفع مشکل کمبود برق در فصل زمستان عنوان کرده است.

در این مطلب آمده است که با توجه به وضعیت موجود همه شهروندان، تمام موسسات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها باید در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

مقامات تاجیک علت وضعیت پیش آمده را کاهش بی‌سابقه 50 درصدی  برف در مقایسه با سال‌های گذشته در فصل‌های پاییز و زمستان سال 2019-2020 میلادی  در منطقه‌ای که رودخانه‌های «وخش» و «پنج» سرچشمه می‌گیرند، بوجود آمده است.

در این مطلب خاطرنشان شده که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، تامین برق در فصل زمستان و به تبع آن اقتصاد کشور با مشکل جدید روبرو خواهد شد.

دولت تاجیکستان در این مطلب تاکید کرده برای جلوگیری از مواجه مردم با این نوع مشکلات تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول