اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

مهارت آموزی، توانمندسازی منابع انسانی و افزایش بهره وری سازمان، اولویت اول سازمان های پیشرو

در عصر حاضر سرعت تغییرات و دگرگونی به حدی است که بسیاری از سازمان ها به دلیل عدم تطابق با شرایط، موجودیت خود را از دست داده اند. از دیرباز مهمترین و اثرگذار ترین دارایی هر سازمان نیروی انسانی آن سازمان بوده و اصلی ترین عامل جهت توسعه منابع انسانی، ارتقا سطح دانش مدیران سازمانی بوده و هست.

مهارت آموزی، توانمندسازی منابع انسانی و افزایش بهره وری سازمان، اولویت اول سازمان های پیشرو

در عصر حاضر سرعت تغییرات و دگرگونی به حدی است که بسیاری از سازمان ها به دلیل عدم تطابق با شرایط، موجودیت خود را از دست داده اند. از دیرباز مهمترین و اثرگذار ترین دارایی هر سازمان نیروی انسانی آن سازمان بوده و اصلی ترین عامل جهت توسعه منابع انسانی، ارتقا سطح دانش مدیران سازمانی بوده و هست. مدیران سطح میانی و راس هرم سازمان به عنوان بخش اصلی منابع انسانی سازمان شناخته شده و پر رنگ ترین نقش را در سیاست گذاری و جهت دهی سازمان ها دارند به همین خاطر جهت سهولت در فرآیند تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات درست، بجا، تخصصی و مناسب، مدیران میانی و عالی نیاز به بروز رسانی دانش و آگاهی از فناوری ها و متدهای مدیریت روز دارند.

علاوه بر مدیران، کارکنان صف سازمان ها نیز که سربازان میدان شطرنج سازمانی هستند می بایست دانش خود را به روز کرده و مهارت های نوین را جهت پیشبرد اهداف سازمان کسب کنند و عدم این آموزش می تواند سازمان را از گردونه رقابت با رقبای بازار حذف نماید. به همین دلیل مدیران ارشد سازمانی تمایل زیادی به برگزاری دوره ها و شرکت دادن کارکنان در کلاس های توسعه فردی و فنی دارند.

اگر از مدیران ارشد و یا کارکنان سازمانی هستید تا چه حد به توانمندی خود و سازمان تان اندیشیده اید؟

توسعه منابع انسانی با هر دو استراتژی کل به جزء و جزء به کل پیچیدگی های بسیاری داشته و مستلزم برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری بر نیروی انسانی می باشد. اولین راهکار که پس از شنیدن توسعه منابع انسانی به ذهن متواتر می شود، شرکت مدیران ارشد و میانی در کلاس های دانشگاهی، دوره های مدیریت اجرایی و شرکت در سمینارها و کنفرانس های علمی و برای کارکنان صف سازمانی برگزاری دوره های ضمن خدمت می باشد. اما بر سر راه این انتخاب مشکلات و پیچیدگی های بسیاری وجود دارد که موجب می شود این استراتژی بهره وری لازم را نداشته و موجب اتلاف وقت و هزینه شود.

 

راهکار بهینه جهت آموزش مدیران و کارکنان صف سازمان چیست؟!

با توجه به بحران کرونا و عدم امکان برگزاری کلاس های متراکم و نبود فضای آموزشی مناسب و هزینه های بالای هماهنگی و برگزاری کلاس، یکی از بهترین گزینه های آموزش مدیران و کارکنان استفاده از محتواهای آموزشی آنلاین و آفلاین می باشد که بدون در نظر گرفتن موقعیت زمانی و مکانی می توان به بهترین اساتید و بروز ترین علوم روز دسترسی داشت و آموزش ها و مهارت های مورد نیاز را متناسب با موقعیت و سمت سازمانی کارکنان، ارائه نمود.

در همین راستا کسب و کار حرفه پلاس با شعار ورود به دنیای حرفه ای ها با بهره گیری از اساتید متخصص و بنام، دوره های تخصصی را در حوزه های مختلف از جمله: مدیر فروش، مدیر بازاریابی، توسعه فردی، بازرگانی، منابع انسانی، اقتصاد و سرمایه گذاری، رهبری، مدیر دیجیتال مارکتینگ، مدیریت مالی، مدیریت پروژه، مشاوره مدیریت، برند و کسب و کار، بصورت آنلاین برگزار نموده و فضای تعاملی پاتوق را جهت حضور حرفه ای ها و صاحبان کسب و کار و شبکه سازی فراهم نموده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ترسیم مسیر حرفه ای شدن خود، به سایت www.herfehplus.ir مراجعه فرمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول