اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت اطلاعات ۷۸ دستگاه اجرایی در پایگاه جامع آمار استان سمنان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: ۷۸ دستگاه اجرایی استان سمنان در پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان، فهرست‌های تقاضا شده را ثبت کردند.

ثبت اطلاعات ۷۸ دستگاه اجرایی در پایگاه جامع آمار استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی عبدالله‌زاده معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راه‌اندازی پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان در سال‌های گذشته موفقیت‌آمیز بوده است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، ساماندهی تمامی اطلاعات پایگاه جامع آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان سمنان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بیان کرد: کاهش در هزینه و جمع‌آوری کمی و کیفی ازجمله رویکردهای مثبت در راه‌اندازی پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان است.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه ۷۸ دستگاه اجرایی استان سمنان در پایگاه جامع آمار و اطلاعات، فهرست‌های تقاضا شده را ثبت کردند، افزود: تعدادی از شهرداری‌های استان در اجرای این طرح به دلایل نامعلومی اطلاعات را به‌صورت شفاف در مرکز آمار و اطلاعات استان ثبت نکردند.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد قابل‌توجهی از دانشگاه‌های استان سمنان با وجود ابلاغ‌ها، برای ثبت آمار و اطلاعات اقدام نکردند، عنوان کرد: این پایگاه آماری، دارای چارچوب آماری شامل شورای مرکز به ریاست استاندار سمنان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد کارشناسان متخصص در بحث جمع‌آوری و ساماندهی آمار و اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی استان چندان قابل‌توجه نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ارائه نشدن آموزش‌های تخصصی، ازجمله دلایل درج نشدن اطلاعات و آمار از سوی رابطان شهرداری‌ها در پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان است.

منوچهر فخری اضافه کرد: دفتر اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان این آمادگی را دارد که اطلاعات دقیق در بخش‌های مختلف را در سامانه فرابر ثبت کند.

وی بیان کرد: در بحث دریافت اطلاعات و آمار به این نکته توجه شود که چه آماری مدنظر پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان سمنان برای ثبت و انتشار است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول