اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دانشگاه در سود شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری سهیم می شود/انتفاع متقابل شرکت های نوپا و دانشگاه

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به انتفاع متقابل شرکت های نوپا و دانشگاه به عنوان مهم ترین برنامه سال ۹۹، گفت: تیم هایی که از خدمات پارک استفاده می کنند وقتی به تجاری شدن تکنولوژی خود می رسند داوطلبانه بخشی از درآمد شرکت را به دانشگاه هدیه می کنند.

دانشگاه در سود شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری سهیم می شود/انتفاع متقابل شرکت های نوپا و دانشگاه

مجید دهبید‌ی ‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به مهم ترین برنامه این پارک در سال ۹۹، اظهارداشت: مهم ترین برنامه و هدفی که در سال ۹۹ در حال بررسی و فکر روی آن هستیم این است که رابطه متقابلی در پارک علم و فناوری دانشگاه بین شرکت ها و دانش ها تعریف کنیم که وقتی این شرکت ها بزرگ می شوند، دانشگاه هم از آنها نفع ببرد. 

وی افزود: تیم هایی که از خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف استفاده می کنند وقتی به مرز تجاری شدن تکنولوژی های خود می رسند، کاملا داوطلبانه بخشی از درآمد شرکت را به دانشگاه هدیه می کنند.

دهبیدی تاکید کرد: بنابراین اگر بخواهم یک عنوان و مهم ترین عنوان برنامه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف را بیان کنم همان توسعه برنامه انتفاع متقابل شرکت های نوپا و دانشگاه است. با این کار در کنار اینکه به شرکت های نوپا برای رشد و بزرگ شدن در پارک علم و فناوری دانشگاه کمک می شود، در عین حال سرریز دستاوردها و تجاری دستاوردهای این شرکت های نوپا به گونه ای می شود که دانشگاه هم توسعه پیدا می کند و می تواند ظرفیت های خود را گسترش دهد و از شرکت های بیشتری حمایت کند.

*تیم های استارتاپی و دانش بنیان درآمد خود را به دانشگاه هدیه می کنند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد: در این برنامه، تیم هایی که از خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف استفاده می کنند از جمله تیم های شتابدهی و تیم های مرکز رشدی، وقتی به مرز تجاری شدن تکنولوژی های خود می رسند، بخشی از درآمد شرکت را به دانشگاه (هدیه) می کنند.

وی افزود: این کار کاملا داوطلبانه و براساس تمایل شرکت ها انجام می شود. اگر هم فردی مایل به این کار نبود، هیچ بخشی از درآمد خود را به دانشگاه هدیه نمی کند و الزامی در این کار نیست. زیرا شکل گیری فرهنگ این رویه مهم است و وقتی به نمونه های مشابه در دنیا هم نگاه می کنیم می بینیم که این فرهنگ شکل گرفته است. از این رو ست که شکل دهی به فرهنگ انتفاع متقابل شرکت های نوپا و دانشگاه از اهمیت ویژه تری برخوردار است. این فرهنگ باید ایجاد شود که افراد و شرکت ها به تدریج به این باور قدیمی که «دگران کاشتند و ما خوردیم. ما بکاریم و دیگران بخورند.» اعتقاد پیدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول