اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در پاکستان: سرنوشت گروهک منافقین علی‌رغم حمایت‌های برخی قدرت‌ها تغییر نخواهد کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با اشاره به حمایت‌های برخی قدرت‌های غربی از گروهک تروریست نفاق عنوان کرد: سرنوشت این گروهک علی‌رغم این حمایت‌ها تغییر نخواهد کرد.

سفیر ایران در پاکستان: سرنوشت گروهک منافقین علی‌رغم حمایت‌های برخی قدرت‌ها تغییر نخواهد کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد در توئیتی با اشاره به وضعیت کنونی گروهک تروریستی منافقین و حمایت‌های کنونی برخی از قدرت‌های غربی از این گروهک تروریستی نوشت: «فرقه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در گذشته توسط دولت‌های مرتجع و امروز توسط برخی از قدرت‌های غربی مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.»

وی با اشاره به عملیات مرصاد عنوان کرد: «این گروهک در ۲۷ ژولای ۱۹۸۸ شکست سختی خوردند. سرنوشت آنها امروز تغییر نخواهد کرد. غم و اندوه ۱۷ هزار شهید ترور را نمی‌توان فراموش کرد.»

 

 

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه ششم مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد گفت: بعد از تجاوز نظامیان صدام آخرین حربه آنها امتحان کردن وطن فروشانی چون منافقین بودند که در ماه‌های پایانی جنگ با تجهیزاتی که دشمن متجاوز در اختیار آنها قرار داده بودند، به خاک میهن حمله کردند. اگرچه کاری از پیش نبردند و مردم آن خطه دلاوری‌ها و رشادت‌هایی از خودشان بروز دادند که در تاریخ ماندگار است.

موسوی افزود: اگرچه منافقین پیر و فرتوت هستند و به دایناسورهای تروریست تبدیل شدند و کاری از پیش نمی‌برند، آن زمان هم با اینکه ساز و برگ داشتند و علیرغم حمایت‌ها از جمله از سوی صدام، نتوانستند کاری از پیش ببرند. ملت ایران خاطره بدی از این گروهک منفور در ذهن خودش دارد. این گروهک علاوه بر اقدامات تروریستی در اوایل دهه ۶۰، به نوکری متجاوز تن داد که این وطن فروشی هیچگاه از یاد ملت ایران محو نخواهد شد. ضمن اینکه حمایت‌های گذشته و فعلی برخی کشورها از این گروهک را فراموش نخواهیم کرد.

گفتنی است، عملیات مرصاد در پنجم مرداد ۱۳۶۷ با رمز مبارک یا علی ابن ابی طالب (علیه‌السلام) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام آباد و کرند در غرب استان کرمانشاه آغاز شد.در این عملیات، ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ تن از نیرو‌های منافقین به هلاکت رسیدند و حدود هزار تن زخمی شدند که در بین کشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از کادر‌های سازمان و فرماندهان تیپ‌ها دیده می‌شدند. منافقین پس از تحمل یک شکست استراتژیک در پشت تنگه «پاطاق» روز جمعه هفتم مرداد ۱۳۶۷ رسما اعلام کردند که از شهر‌های اسلام آباد و کرند عقب نشینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول