اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایمیدرو اقدامات خوبی در استان زنجان انجام داده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایمیدرو اقدامات خوبی در استان انجام داده است، گفت: استان زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری بسیار بالا است و با همت مسؤولان مانع تعطیلی واحد‌های تولیدی شدیم.

ایمیدرو اقدامات خوبی در استان زنجان انجام داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح ‌الله حقیقی ظهر امروز در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران اظهار کرد: استان زنجان یکی از ۱۰ استان برتر معدن کشور بوده و ۵۰ واحد شمش روی در استان فعال است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه واحد‌های شمس روی در زنجان با ۵۰ درصد ظرفیت واقعی فعال هستند، بیان کرد: تعداد معادنی که در سال ۱۳۹۷ بارنامه صادر می‌کردند ۱۷۰ بود که به ۲۵۰ معدن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با وجود معادن غنی در استان، زنجان خام فروشی نکرده است، بیان کرد: در زمینه فولاد و سنگ‌های تزیینی به صورت فرآوری صادر می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است، تصریح کرد: متوسط ارزش این واردات هر تن ۲.۵ برابر متوسط کشوری است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ارزش واردات استان ۲.۵ برابر کمتر از کشور است، تصریح کرد: واردات زنجان تنها مواد اولیه است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در ارتباط با حقوق دولتی از ۱۴ میلیارد به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: به دنبال توسعه جغرافیای معدنی در زنجان هستیم و مطالعاتی در این زمینه انجام شده است.

حقیقی گفت: امید است، افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران امروز موجبات گشایش شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایمیدرو اقدامات خوبی در استان انجام داده است، گفت: استان زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری بسیار بالا است و با همت مسؤولان مانع تعطیلی واحد‌های تولیدی شدیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از توان نیروهای بومی برای فعالیت در واحد‌های تولیدی استان زنجان عنوان کرد: این موضوع مورد تاکید است.

حقیقی با اشاره به اینکه از ۶۷ ماده موجود در کشور ۳۸ نوع ماده معدنی در استان زنجان برداشت می‌شود، گفت: باید منافع معادن به شهرستان‌ها برسد و معادن در حفظ راه روستایی شراکت داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه راه دندی - زنجان‌ موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد، ادامه داد: این راه با محوریت معادن ایجاد می‌شود ۳۰۰ میلیارد تومان با رقم امروز نیاز دارد، رقم پیش‌بینی شده قبلی برای این پروژه با توجه به افزایش قیمت‌ها نیازمند بازنگری است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول