اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار حاجی‌زاده: انهدام سامانه پدافندی تاد در رزمایش پیامبر اعظم تمرین شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه برای اولین بار در دنیا شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین انجام شد، گفت: این پرتاب‌ها بدون داشتن سکو و تجهیزات مرسوم انجام می‌شود.

سردار حاجی‌زاده: انهدام سامانه پدافندی تاد در رزمایش پیامبر اعظم تمرین شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، اظهار داشت: رزمایش های سپاه بطور معمول با ابتکارت همراه بوده و در این رزمایش برای نخستین بار در دنیا، شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین توسط نیروی هوافضای سپاه انجام شد.

وی افزود: در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴بدون استفاده از سکوها و تجهیزات مرسوم، موشک‌های مدفون شده زمین را شکافتند و اهداف از پیش تعیین شده را با دقت بالایی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عبور از سپر موشکی و منهدم کردن سامانه‌های پدافندی دشمن را اقدامی نو و بدیع در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴سپاه عنوان و تصریح کرد: در این رزمایش برای اولین بار سامانه تاد را مستقر کردیم و با موشک‌های ضد رادار آن را مورد هدف قرار دادیم؛ همچنین پهپادهای رزمی هوافضای سپاه  از فاصله دور اهداف از پیش تعیین شده بویژه پل فرماندهی ماکت ناو هواپیمابر آمریکا را با دقت مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: در این رزمایش جنگنده های سوخو ۲۲ سپاه اهداف با سطح مقطع کم را از فاصله دور مورد اصابت موشک‌های بالدار قرارداده و منهدم کردند.

سردار حاجی زاده با اشاره به تمرین جنگ مشترک هوافضای سپاه با نیروی دریایی  در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ گفت: سامانه و تجهیزاتی که در مجموعه نیروی هوافضای سپاه اعم از موشکی، پدافندی، پهپادی و دیگر امکانات قرار دارد، در کنار سایر تجهیزات سپاه در نیروهای دریایی و زمینی موجب ایجاد هم افزایی و توان بازدارندگی در کنار سایر نیروهای مسلح می شود که ثمره آن امنیت کامل امروز ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان تاکید کرد: با مجموعه امکاناتی که امروز در اختیار داریم می توانیم هرگونه هدف متخاصم را در هر نقطه از منطقه خلیج فارس ، دریای عمان و اقیانوس هند مورد هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول