اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر بهداشت از همکاری نهادها در تهیه پروتکل‌های بهداشتی عزدارای ماه محرم گزارش داد

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همکاری نهادها و مراکز حوزوی و فرهنگی در تهیه پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گزارش داد.

وزیر بهداشت از همکاری نهادها در تهیه پروتکل‌های بهداشتی عزدارای ماه محرم گزارش داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت»، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همکاری نهادها و مراکز حوزوی و فرهنگی در تهیه پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گزارش داد.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از آمادگی وزارت متبوع برای برگزاری آزمون های سنجش با رعایت همه موازین و دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

در ادامه جلسه امروز، اعضای دولت به بحث و بررسی پیرامون تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پرداخته و آنها را از تصویب گذراندند.

** اختصاص اعتبار برای تکمیل بازسازی سردهنه‌های کشاورزی سیل زده 

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل بازسازی و آبگیری سردهنه های کشاورزی خسارت دیده از سیل سال های گذشته و جلوگیری از عدم زیر کشت رفتن برنج در سطح وسیعی از اراضی مستعد استان های مازندران، گیلان و گلستان، به شرکت های سهامی آب منطقه ای استان های مذکور اختصاص یافت.

همچنین وزارت نیرو (شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای استان‌های مازندران، گیلان و گلستان) موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

** تهاتر مطالبات و بدهی های تعدادی از شرکت های خصوصی با دولت

با تصویب دولت، مطالبات شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) بابت مطالبات شرکت های تابعه شامل شرکت تولید برق پره سر مپنا به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و شرکت فارس گاز پاورپلنت به مبلغ (۵۹/۳۴۰/۹۸۱/۴۵۹) ریال از شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اصل بدهی این شرکت ها به گمرک جمهوری اسلامی ایران تهاتر شد.

هیئت وزیران همچنین با تهاتر مطالبات شرکت فارس غاز باوربلانت و شرکت ساوت اصفهان پاورپلنت از شرکت دولتی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بدهی همان شرکت ها به سازمان امور مالیاتی کشور به مبلغ (۴/۹۰۰/۸۷۸/۷۹۴/۹۴۰) ریال موافقت کرد.

همچنین شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تا سقف تهاتر انجام شده، حسب مورد جایگزین اشخاص بدهکار مربوط می شود و مکلف است ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبالغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر بر اساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مایلاتی کشور اقدام نماید.

** تصمیم دولت درخصوص تأمین سنگ آهن ذوب آهن پاسارگاد

هیئت وزیران به منظور تأمین سنگ آهن مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، مصوب کرد در صورتی که مجتمع صنعتی مذکور برای تکمیل زنجیره تولید فولاد نسبت به احداث واحد کنسانتره سنگ آهن (به میزان 5/2 میلیون تن) در جوار معادن سنگ آهن خواف سرمایه گذاری نماید، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مکلف است سنگ آهن مورد نیاز واحد مزبور را متناسب با ذخایر قطعی حاصل از آنومالی های جدید اکتشافی در سنگان خواف تأمین نماید. همچنین زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری قابل واگذاری است.

در صورت عدم احداث واحد کنسانتره فوق الذکر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مکلف است نسبت به تأمین کلوخه سنگ آهن مورد نیاز مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد (کارخانه کنسانتره به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن در سال) متناسب با ذخایر قطعی حاصل از آنومالی های اکتشافی جدید در منطقه سنگان خواف اقدام نماید.

** اصلاح آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

دولت با توجه به لزوم مدیریت بازگشت ارز حاصل از صادرات و کنترل واردات با اولویت تأمین مواد اولیه کارخانجات و کالاهای اساسی و ضروری و مقتضیات تجاری کشور، آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در زمینه صدور کارت بازرگانی را اصلاح کرد.

** آیین‌نامه اجرایی مربوط به ثبت پایان نامه های دارای طبقه بندی تصویب شد

در جلسه امروز هیئت دولت، آیین نامه اجرایی تبصره ذیل بند (ت) ماده (۶۴) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص اطلاعات و داده ها با موضوعات امنیتی، دفاعی و دارای طبقه بندی، موضوع قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه مذکور، نیروهای مسلح موظفند یک نفر را به عنوان رابط سمات به دبیرخانه معرفی نموده و هر نوع اطلاعات صحیح فهرست و کتاب شناختی و چکیده پیشنهاد (پروپوزال) مربوط به آن دسته از طرح ها، پایان نامه ها و رساله های نیروهای مسلح را که براساس قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح - مصوب ۱۳۸۲ - ، دارای هیچ سطحی از طبقه بندی نبوده و یا مشمول محدودیت در دسترسی یا حیطه بندی نشده باشد را مطابق با مفاد آیین نامه اجرایی در سمات ثبت نمایند و در حیطه مأموریت ها و وظایف و اختیارات خود، منطبق با مفاد آیین نامه اجرایی با دبیرخانه همکاری نمایند.

همچنین ثبت هرنوع اطلاعات یاد شده که براساس قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، دارای طبقه بندی در هر سطحی بوده و یا مشمول محدودیت در دسترسی یا حیطه بندی باشد، در سمات مجاز نیست مگر در آن دسته از سامانه های امن متعلق به نیروهای مسلح که امنیت و عملکرد آنها به تأیید سلسله مراتب حفاظت اطلاعات و فاوای نیروهای مسلح رسیده باشد.

دستگاه های اجرایی اطلاعات دارای طبقه بندی را پس از تصویب و پیش از انعقاد قرارداد، به شیوه ای که دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند، به دبیرخانه تحویل و رسید آن را دریافت می­ کنند و دبیرخانه نیز موظف است اطلاعات دارای طبقه بندی موضوع این آیین نامه را تنها با درخواست کتبی بالاترین مقام دستگاه اجرایی متقاضی و با رعایت ماده مربوط در این آیین نامه، در اختیار وی قرار دهد.

** اصلاح نرخ های کارمزد خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران

هیئت وزیران با توجه به شرایط تحریم ها و لزوم حمایت حداکثری از صادرات خدمات فنی مهندسی کشور و نیز تأکید دولت مبنی بر ایجاد ساوزکارهای مناسب مالی در بازارهای هدف، با اصلاح نرخ های کارمزد (حق بیمه) خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران موافقت کرد.

بر این اساس، ضمانت‌­نامه­های مورد نیاز صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به صورت‌های زیر صادر گردد:

۱- ضمانت­نامه شرکت در مناقصه با تایید صلاحیت سازمان برنامه و بودجه کشور یا حسب مورد کارگروه موضوع ماده (۱۹) آئین‌نامه اجرایی حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی.

۲- ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات، پیش­پرداخت، استرداد کسور وجه‌الضمان و همچنین گواهی سقف ضمانت­نامه­ای و اعتباری مورد نیاز برای صادرکنندگان پس از تایید کارگروه موضوع ماده (۱۹) آئین‌نامه اجرایی حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی.

برای صدور ضمانت نامه­ های (شرکت در مناقصه، پیش­پرداخت، حسن انجام کار، کسور وجه الضمان)، در مقابل حداکثر ۲ درصد وجه نقد یا سایر وثایق مورد قبول صندوق و ۹۸ درصد سفته نسبت به ارزش ضمانت نامه و نرخ کارمزد صدور ضمانت نامه به میزان نیم درصد ارزش ضمانت نامه های مورد نیاز می باشد.

در مورد خسارت و تأمین ذخایر فنی که درآمدهای صندوق کفاف پرداخت آنها را ندهد، مطابق قانون چگونگی اداره صندوق ضمانت صادرات ایران اقدام خواهد شد.

نرخ کارمزد برای سایر پیمانکاران نیازمند به اخذ انواع ضمانت نامه‌های شرکت در مناقصه، حسن انجام تعهدات، پیش­پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان، و گمرکی که مشمول بندهای فوق نمی‌گردند، در پروژه‌های برون مرزی و پروژه‌های صادرات محور داخل کشور (و مبنا قراردادن گروه ریسک ۲ برای ایران) تعیین می گردد.

** تأمین خوراک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

با تصویب دولت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مجاز شد نسبت به تأمین سنگ آهن دانه بندی از معادن سنگان و چاه گز برای شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اقدام نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول