اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش 4.5 درصدی ارزش پول ملی تاجیکستان در برابر یورو

نرخ رسمی ارز ملی تاجیکستان در برابر یورو از ابتدای ماه ژوئیه تاکنون 4.5 درصد کاهش یافته است.

کاهش 4.5 درصدی ارزش پول ملی تاجیکستان در برابر یورو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بر اساس داده‌های بانک ملی تاجیکستان نرخ ارز ملی این کشور طی یک ماه اخیر در برابر یورو کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، امروز 29 ژوئیه، نرخ یورو توسط بانک ملی تاجیکستان در سطح 12.08 سامانی تعیین شده در حالی که در اول ماه جاری یک یورو 11.55 سامانی بود.

به طور کلی، از ابتدای سال  جاری پول ملی تاجیکستان در برابر یورو 11 درصد کاهش یافته است، به شکلی که در ماه ژانویه سال جاری نرخ آن در برابر یورو 10.88 سامانی بود اما امروزه به 12.08 نزول کرده است.

در این دوره، نرخ رسمی دلار در برابر ارز ملی تاجیکستان 6.4 درصد افزایش یافته است (از 9.69 سامانی به 10.30 سامانی برای یک دلار)، اما نرخ روبل روسیه بلاعکس در برابر سامانی 8.3 در صد کاهش یافته و در حال حاضر هزار روبل روسیه 142 سامانی است.

بانک ملی تاجیکستان علت این تغییرات را تغییر فرایندهای اقتصادی و مالی در جهان و منطقه، به ویژه کشورهای شرکای اصلی تجاری این کشور می‌داند.

بنابر گزارش بانک مرکزی، در این دوره به دلیل بی‌ثباتی در اقتصاد جهانی، نرخ رسمی ارزهای ملی اکثر کشورها – شرکای تجاری تاجیکستان، نیز اندکی روند نزول داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول