اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش در شمال و شمال شرق و هشدار سیلابی شدن رودخانه ها/کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش موقت دما بین 6 تا 10 درجه در نوار شمالی کشور داریم، گفت: روز جمعه 10 مرداد در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و سواحل شمالی کشور بارش‌ها ادامه دارد.

بارش در شمال و شمال شرق و هشدار سیلابی شدن رودخانه ها/کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اواخر وقت امروز و همچنین فردا با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌یابد و همچنین در اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

وی افزود: بعدازظهر و اوایل شبِ فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی نقاط هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه بیشترین بارش‌ها در استان مازندران، گلستان، گیلان و خراسان شمالی است. 

نقشینه ادامه داد: روز جمعه 10 مرداد در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و سواحل شمالی کشور بارش‌ها ادامه دارد و در استان‌های البرز، تهران، قزوین، زنجان و شمال سمنان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در ساعات پایانی روز جمعه 10 مرداد در استان‌های مرکزی، قم، همدان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس، برخی نقاط هرمزگان و اصفهان، همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

نقشینه بیان کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش موقت دما بین 6 تا 10 درجه در نوار شمالی کشور داریم.

وی گفت: از فردا نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان و ارتفاعات در استان های سمنان، تهران و البرز پیش بینی می شود که احتمال سیلابی شدن مقطعی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر از اواخر وقت امروز تا جمعه مواج است، گفت: روز شنبه 11 مرداد در سواحل خزر، شمال‌غرب کشور، برخی نقاط هرمزگان، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه 12 مرداد بارش پراکنده در سواحل خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و کرمان، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی داریم. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه وزش باد در زابل افزایش می‌یابد و احتمال رخداد طوفان و گرد و خاک است.

نقشینه در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 40 و 25 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد غربی، سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 9 درصد است. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول