اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تست خون کشف الزایمر با دقت 86 درصد

محققان دانشگاه واشنگتن از ابداع یک آزمایش خون جدید خبر داده اند که با دقت 86 درصد قادر به شناسایی پروتئین های سمی عامل ابتلای افراد به بیماری آلزایمر است.

تست خون کشف الزایمر با دقت 86 درصد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، آلزایمر بیماری است که مغز انسان را بی سروصدا و به طور نامحسوس تخریب می کند و حافظه و قدرت شناخت انسان را از بین می برد. شناسایی این بیماری که نشانه های آن بسیار دیر ظاهر می شوند کار ساده نیست و حالا یک آزمایش خون به کمک حل این مشکل آمده است.

 

تا به حال از روش های مختلفی برای شناسایی سریع بیماری آلزایمر استفاده شده است. یکی از روش های جدید این کار ردگیری پروتئینی موسوم به آمیلوید بتا است که تجمع زودهنگام آن در مغز بیماران آلزایمری شناسایی این بیماری را تسهیل می کند. پروتئین مذکور در قالب پلاکت های سمی بخش های زیادی از مغز را آلوده می کند.

پروتئین سمی دیگری که در اثر ابتلا به آلزایمر در بدن تولید می شود پی تائو 181 نام دارد که در مایع مغزی مبتلایان به این بیماری در قالب پلاک آمیلوئید قابل شناسایی است. نمونه برداری از این مایع کار پرهزینه ای است، اما یک روش آزمایش خون جدید می تواند جایگزین این روش شود.

برخی پروتئین های سمی موجود در این مایع به خون منتقل شده و از این طریق قابل شناسایی هستند. تجمع این پروتئین در خون افراد مبتلا به آلزایمر ۳.۵ برابر افراد عادی است و فعلا دقت این روش برای شناسایی اشخاص مبتلا به آلزایمر ۸۶ درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول