اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تمرکز بنیاد برکت جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گیلان

مجری اشتغال بنیاد برکت استان گیلان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار بیان کرد: بنیاد برکت، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته متمرکز کرده است.

تمرکز بنیاد برکت جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یاسر رمضان‌نژاد امروز در جلسه کارگروه بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تثبیت و بهبود کسب‌وکارهای فعال و نیمه فعال موجود در مناطق محروم کشور و نیز شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینانه جهت ایجاد مشاغل جدید برای جوامع محلی، مأموریت اصلی تیم اجرایی بنیاد برکت در استان گیلان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش طیور، فرش دست‌بافت، تولید پوشاک، آبزی‌پروری، پرورش گیاهان و سایر فعالیت‌های کشاورزی و خدماتی که توان تولید را در روستا افزایش می‌دهد اقداماتی است که توسط بنیاد برکت در حال انجام است.

مجری اشتغال بنیاد برکت استان گیلان با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته در گیلان توانسته باعث فرآیند مطلوب ایجاد مشاغل در رسته‌های مختلف در دو شهرستان صومعه‌سرا و تالش شود، افزود: در سال جدید نیز شهرستان‌های رشت، سیاهکل، رودبار، شفت نیز در محوریت چتر حمایتی اشتغال بنیاد برکت قرارگرفته است.

رمضان‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های گسترده بنیاد برکت برای  اشتغال‌زایی در مناطق محروم کشور بیان کرد: توسعه روستایی در غالب توانمندی روستاییان، برنامه‌ای است که دولت در برنامه ششم توسعه خود برای تعلیم و تربیت تسهیلگران تخصصی برای ورود به حوزه‌های مختلف شغلی برنامه‌ریزی و تدوین کرده که در این راستا آزمون‌های تخصصی و دوره‌های ارزیابی ویژه در ۳۱ شهرستان و ۸ هزار روستا برای شناسایی و خدمات‌دهی به متقاضیان اشتغال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار گفت: بنیاد برکت، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته متمرکز کرده است.

مجری اشتغال بنیاد برکت استان گیلان با تشریح اهداف بنیاد برکت در مسیر اشتغال‌زایی که رونق اقتصادی جوامع کمتر برخوردار را دنبال می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی نیز محوریت کار بنیاد برکت برای ایجاد یک سیستم همه‌ جانبه‌نگر به طرح اجرایی است که بار این هدف تشکیل نهادهای اجتماعی در روستاها در قالب کارگروه روستایی مشورتی، کارگروه تخصصی شغلی، با توجه به ایجاد مشاغل، تشکیل قرض‌الحسنه در تمامی روستاهای هدف برای پشتیبانی از مشاغل بنیاد برکت و درنهایت عضویت همه روستاییان در مسیر تولید و غیره انجام می‌شود.

ایجاد اشتغال بدون برنامه اجرای نمی‌شود

فرماندار شهرستان رشت نیز با بیان اینکه در کنار دولت، نهادهای حمایتی در ریشه‌کنی فقر و محرومیت در تلاش هستند، اظهار کرد: ازجمله  این نهادهای اثربخش «بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» است که حرکتی بسیار روبه رشد و ستودنی در کشور دارد اما سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات باید با برنامه و استراتژیک مدون همراه باشد که منجر به اشتغال پایدار و افزایش درآمد عمومی مردم شود.

علی فتح الهی با بیان اینکه دولت‌ها در دنیا موظف‌اند بسترهای اشتغال و زیرساخت را فراهم نمایند، گفت: نقش مهم اشتغال در معیشت و توسعه اقتصادی هر جامعه در اولویت مدیرانی است که در محوریت و رأس امور قرار دارند و باید توجه داشت که به‌تنهایی سازمانی موفق در ایجاد شغل نمی‌تواند موفقیت‌های لازم را به دست آورد.

وی با بیان اینکه اگر به مسئله اشتغال توجه نشود بسیاری از آسیب‌ها، بزه‌کاری‌ها و مشکلات در جامعه اثرات خود را به‌صورت  آماری نشان خواهد داد، افزود: اشتغال اگر با برنامه و بهره نگرفتن از خرد جمعی تجربیات مدیران، مزیت سنجی، امکان‌سنجی نباشد یقیناً به اهداف منتج نخواهد شد.

فرماندار رشت با اذعان اینکه در این شهرستان، نرخ بیکاری بالا است و این موضوع  موردبررسی و پیگیری استاندار گیلان برای کاهش این رقم وجود دارد، بیان کرد: تمامی دهیاران و بخشداران می‌بایست از ظرفیت‌های موجود و بسترهایی که برای ایجاد اشتغال و بهبود درآمد مناطق کمتر برخوردار به وجود می‌آید نهایت همکاری را با تیم اجرایی «بنیاد برکت» داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهبود معیشت، افزایش درآمد، رونق تولید در شهرستان رشت، نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه بنیاد برکت است،  تصریح کرد: از مدیران ارشد بنیاد برکت که در صدر  برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای ایجاد مشاغل قرار دارند خواستاریم ظرفیت تسهیلات و تخصیص شهرستان رشت با توجه به اینکه رشت ویترین فعالیت‌های اقتصادی استان است، افزایش پیدا کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول