اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دلالی عامل مضاعف گرانی مرغ در مرکز تولید پروتئین سفید اصفهان

عضو هیأت مدیره تعاونی مرغ تخم‌گذار اردستان گفت: کشتار مرغ در اصفهان و برگشت گوشت سفید به شهرستان به علت واسطه‌گری و دلال بازی باعث افزایش قیمت مرغ می شود.

دلالی عامل مضاعف گرانی مرغ در مرکز تولید پروتئین سفید اصفهان

حمیدرضا ابوطالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان اظهار کرد: کل شهرستان اردستان ۱۲۳ واحد مرغداری داردو در شهر زواره نیز ۴۰ واحد مرغداری با ظرفیت بیش از یک و نیم میلیون قطعه مرغ فعال است.

عضو هیأت مدیره تعاونی مرغ تخم‌گذار اردستان گفت: بخش زواره دارای دو داروخانه دامپزشکی و یک کلینیک دامپزشکی و ۴ کارخانه خوراک دام و طیور است و تا کنون مرغداران منطقه با تسهیلات عالی و راندمان بالا در تولید مرغ با کیفیت در استان اصفهان عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین علل گرانی مرغ در شهرستان اردستان نبود کشتارگاه مستقل است که موجب شده مرغ‌های پرورش یافته جهت کشتار و توزیع به شهرهای خارج از اردستان که اکثرا به اصفهان و تهران است ارسال شود.

ابوطالبی عنوان کرد: کشتار مرغ در اصفهان و برگشت گوشت سفید به شهرستان به علت واسطه‌گری و دلال بازی باعث افزایش قیمت مرغ می شود؛ عدم کشتار مرغ توسط عاملان توزیع در شهرستان و خرید مرغ آماده از واسطه‌ها با بار مالی و بعضا خرید مدت‌دار مرغ کشته، باعث افزایش قیمت می‌شود.

عضو هیأت مدیره تعاونی مرغ تخم‌گذار اردستان با اشاره به متضرر شدن شدید مرغداران و عدم حمایت بانک‌ها در ایام کرونا عنوان کرد: مدتی هست به دلیل نوسانات قیمت و نبود نهاده‌های مرغداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم  می‌کنند که در صورت ادامه پیدا کردن این رویه آینده صنعت مرغداری به خطر می‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام کرونا مرغداران ضررهای زیادی متقبل شدند و خواهشمندیم که متولیان امر با تسهیلات قرض الحسنه متصدیان این صنعت را دریابید.

علی اکبر صالح رئیس جهاد کشاورزی اردستان هم در این باره گفت: شهرستان اردستان رتبه اول تولید مرغ در استان اصفهان را دارد، در شهرستان اردستان ۱۲۳ واحد مرغ گوشتی و ۱۱ واحد مرغ تخم‌گذار داریم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته تولید جوجه‌ریزی در استان و کشور با افت همراه بوده است و این امر موجب گرانی مرغ شده است.

صالح در ادامه گفت : یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهرستان نبود کشتارگاه مرغ است که باعث تفاوت قیمت گوشت سفید با اصفهان شده است، در ماه‌های اخیر مرغداران با نبود و کمبود نهاده‌های مرغداری‌ها مواجه شده‌اند.

انتهای پیام‌/۶۳۰۹۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول