اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آزمون دکترا و سمپاد فردا و پس‌فردا در گیلان برگزار می‌شود

آزمون دکتری فردا همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از پنج هزار نفر و نیز آزمون سمپاد با رقابت بیش از 6 هزار دانش آموز دختر و پسر برای ورود به مدارس تیزهوشان فردا و پس فردا در گیلان بر گزار خواهد شد.

آزمون دکترا و سمپاد فردا و پس‌فردا در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون دکترای سراسری در گیلان رأس ساعت ۰۸:۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه اظهار کرد: حدود پنج هزار و ۷۵۰ داوطلب استانی داریم که ۵۲ درصد از آقایان و ۴۸ درصد از آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

ارسلان دمیرچی با بیان اینکه ۶ حوزه آزمون مرتبط به دانشگاه گیلان، یک حوزه مربوط به مؤسسه آموزش عالی راهبرد شمال، یک حوزه دانشگاه پیام نور و یک حوزه دانشگاه آزاد واحد رشت خواهد بود، افزود: شرکت کنندگان پیش از ورود به حوزه آزمون تب سنجی می‌شوند، داوطلبان حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسه حضور داشته باشند، بدیهی است داوطلبانی که از ماسک استفاده نکنند امکان ورود به جلسه را نخواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز از آمادگی تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان خبر داد و اظهار کرد: دانش آموزانی که قصد ورود به پایه هفتم استعدادهای درخشان را دارند روز پنجشنبه نهم مرداد ماه و دانش آموزانی که قصد ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان را دارند در روز جمعه دهم مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در آزمون سمپاد شرکت می‌کنند.

محمد رحمتی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در جلسه امتحان گفت: ۶ هزار و ۶۴۶ نفر دانش آموز در ۱۱ شهرستان در این آزمون شرکت می‌کنند از این تعداد دو هزار و ۴۵۴ نفر در پایه متوسطه اول و چهار هزار و ۱۹۲ نفر در متوسطه دوم با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول