اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

واعظی: وزارت بهداشت به‌دنبال برگزاری مراسم محرم است/ مصوبات ملی در استان‌ها اجرا نمی‌شود

احمد واعظی گفت: در جلسه وعاظ و مداحان با وزیر بهداشت، مسئولین این وزارتخانه دغدغه برگزاری جلسات محرم را داشتند و وزیر خود را بچه هیأتی و بزرگ شده این آموزه‌ها دانست.

واعظی: وزارت بهداشت به‌دنبال برگزاری مراسم محرم است/ مصوبات ملی در استان‌ها اجرا نمی‌شود

احمد واعظی مداح اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای که وعاظ و مداحان سرشناس با وزیر بهداشت با حضور مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی برای محرم در روز چهارشنبه ۸ مردادماه داشتند، اظهارداشت: شخص وزیر در ابتدای سخنان خود در این جلسه، خود را بچه هیأتی و بزرگ شده با این آموزه‌های دینی در شهر فرهنگی کاشان که پر از هیأت است، دانست و دغده خود و دیگر مسئولین این زوارتخانه را برگزاری جلسات محرم اعلام کرد.

خاطره وزیر بهداشت از زمانی بیماری مادرش

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در این جلسه خاطراتی از محرم طرح کرد و گفت: زمانی که مادرم ناتوان و برروی تخت بود، هنگامی که دسته عزاداری هیأت‌ها در خیابان حضور پیدا می‌کردند، اصرار داشت تختش را در جایی قرار دهیم که صدا را بشنود و خود را بزرگ شده در چنین خانواده‌ای می‌دانست.

واعظی ادامه داد: وعاظ و مداحان حاضر نیز در این نشست، مطالب خود را بیان کردند که جمع‌بندی تمام نظرات برگزاری جلسه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که با پیشنهاد خود وزیر یک کارگروه با حضور مسئولین وزارتخانه، سازمان تبلیغات اسلامی، وعاظ و مداحان تشکیل شود تا جمع‌بندی لازم برای برگزاری جلسات را داشته باشند.

تصمیمات ملی در لایه‌های زیرین اجرا نمی‌شود

این مداح اهل بیت(ع) گفت: جمع‌بندی این جلسه بسیار خوب بود البته امیدواریم نتایج در لایه‌های زیرین نیز به خوبی اجرایی شود زیرا برخی از استانداران و فرمانداران در مناطق مختلف کشور، به سمت دیگری حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری در خصوص این بیماری علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها، دعا و استغاثه بوده است، گفت: برای دعا و استغاثه چه زمانی بهتر از روز عرفه، عید غدیر، ماه محرم و ماه صفر که امام خمینی(ره) این دو ماه را عامل زنده نگه‌داشتن اسلام می‌دانستند.

هیأتی‌ها به بهترین شکل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: مردم این روزها نگران محرم هستند و شاید بیش از سلامتی خود، این نگرانی را دارند. هیأتی‌ها در جریان کرونا برای مقابله با بیماری اعم از ضدعفونی معابر، توزیع اقلام بهداشتی و همچنین رزمایش همدلی و توزیع ارزاق تلاش بسیاری داشتند و حُسن نیت خود را نشان دادند و قطعا در محرم نیز پای کار خواهند آمد و بهترین شکل پروتکل‌ها را رعایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول