اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آمادگی فرودگاه پیام برای صادرات کالا به اکثر نقاط جهان

مدیرعامل منطقه ویژه فرودگاه پیام با اشاره به ظرفیت این مجموعه اقتصادی، گفت: این فرودگاه آمادگی افزایش صادرات به تمام نقاط جهان را دارد، همچنین بنا به درخواست پرواز از سوی شرکت‌های بخش خصوصی، پیش بینی می‌شود که روند واردات و صادرات از فرودگاه بین المللی پیام امسال گسترش یابد.

آمادگی فرودگاه پیام برای صادرات کالا به اکثر نقاط جهان

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه فرودگاه پیام، امروز در جمع خبرنگاران جوان در کرج، با بیان اینکه فرودگاه پیام بستر مناسبی برای صادرات و واردات کالا به کشور و استان البرز است، گفت:  فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می‌توانند از این پتانسیل بالقوه  برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه فرودگاه پیام با بیان اینکه 30 منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور فعال هستند، اظهار کرد: مجموعه فرودگاه پیام قابلیت‌های متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسئله همجواری با پایتخت اشاره کرد.

این مقام مسؤول به موضوع ایجاد شغل در مجموعه فرودگاه پیام اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های متعددی برای سرمایه گذاری در فرودگاه پیام وجود دارد که تا حدودی این ظرفیت‌ها مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفته است و انتظار داریم استقبال هر روزه افزایش یابد.

ثناگومطلق تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های که علیه کشور وجود دارد سال گذشته موفق شدیم 18 پرواز باری را روانه مقصد کنیم که این هواپیماها بار لوازم الکترونیکی و مایحتاج اساسی مردم را حمل کرده است.

وی با بیان اینکه این کالاها از کشورهای قرقیزستان ، قزاقستان و امارات متحده عربی از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده اند، اظهار کرد: همچنین سال گذشته 2 پرواز کمک‌های مردمی با هدف امداد رسانی به سیل زدگان از مبدا این فرودگاه به مقصد استان‌های خوزستان و لرستان اعزام شده است.

به گفته این مقام مسؤول با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، این فرودگاه آمادگی افزایش صادرات به تمام نقاط جهان را دارد، همچنین بنا به درخواست پرواز از سوی شرکت‌های بخش خصوصی، پیش بینی می‌شود که روند واردات و صادرات از فرودگاه بین المللی پیام امسال گسترش یابد.

211 میلیون دلار کالا توسط فرودگاه پیام صادر شد

وی با بیان اینکه پس از وقفه ای کرونا به پروازهای باری تحمیل کرده بود، پرواز از سرگرفته شده است، ادامه داد: بیش از 211 میلیون دلار کالا در چهار ماهه نخست امسال از گمرک استان البرز مستقر در پیام صادر شده است. این کالاها به وزنی بیش از 132 هزار کیلوگرم شامل مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی و بازرگانی و لوازم خانگی بوده است.

این مقام مسؤول عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، چین، عمان، روسیه، سوریه، ترکیه، هند و آذربایجان را از جمله کشورهایی برشمرد که کالای ایرانی به مقصد آن‌ها صادر شده است و افزود: در مدت چهارماهه ابتدای سال بیش از 174 هزار کیلوگرم انواع کالا به ارزش 136 میلیون و 996 هزار دلار از طریق گمرک استان البرز مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، کمپرسورهای برودتی، اجزا و قطعات لوازم خانگی کالاهایی هستند که در چهار ماهه گذشته از طریق گمرک این استان به کشور وارد شده است.

ثناگو مطلق گفت: چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه، هنگ کنگ، کنیا، فرانسه و هند کشورهایی هستند که واردات از مبدا آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول