اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا توسط سازمان غذا و دارو

معاون غذا و دارو استان ایلام از تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا توسط سازمان غذا و دارو خبر داد.

تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا توسط سازمان غذا و دارو

مهتاب شاهماری معاون غذا و دارو استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: نیاز استان به واکسن آنفلوانزا در اردیبهشت ماه برآورد و اعلام شده است.

 وی افزود: هنوز واردات واکسن صورت نگرفته اما برنامه ریزی و اقدامات در این خصوص توسط سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

معاونت غذا و دارو استان ادامه داد: در شرایط عادی توزیع این واکسن در شهریور ماه انجام می‌شود  که امسال هم بر اساس اظهارات مسوولین سازمان غذا و دارو انتظار می‌رود طبق روال گذشته واکسن توزیع شود.

واردات واکسن آنفلوانزا از چندین کشور

شاهماری بیان داشت: سازمان غذا و داروی کشور اعلام کرده که در عین حال واردات‌ واکسن آنفلوانزا از چندین کشور انجام می‌شود و پیش‌ بینی می‌شود این واکسن به میزان چهار تا پنج برابر سال قبل تامین شود، اما بحث و تمرکز اصلی بر این است که هر چه زودتر واکسن آنفلوانزای تولید داخل، وارد بازار شود. 

وی ادامه داد: با این اظهارات از نگرانی استان‌ها در خصوص کمبود واکسن آنفلوانزا کاسته شده، اما آنچه باید بدان توجه شود این است که در هر شرایطی واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در اولویت است.

شاهماری عنوان کرد: باید در شرایط کنونی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که ابتدا افراد با ریسک بالاتر که ابتلا به آنفلوانزا می‌تواند تهدید کننده حیاتشان باشد در اولویت باشند اما این بدان معنا نیست که امکان واکسیناسیون برای سایر افراد جامعه فراهم نیست.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول