اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ اضطرار ملی در قبال لبنان را تمدید کرد و آن را به ایران ربط داد

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران، وضعیت اضطراری در قبال لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

ترامپ اضطرار ملی در قبال لبنان را تمدید کرد و آن را به ایران ربط داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه ضمن تکرار ادعاها درباره ایران وضعیت اضطرار ملی علیه لبنان را تمدید کرد.

ترامپ در این بیانیه گفته وضعیت اضطراری که دولت آمریکا از تاریخ اول اوت سال ۲۰۰۷ برای اعلام وضعیت اضطراری در قبال لبنان اعلام کرده بعد از تاریخ اول اوت سال ۲۰۲۰ نیز کماکان پا برجا خواهد بود. 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه مدعی شده است: «برخی اقدامات معین نظیر ارسال سلاح از سوی ایران به حزب‌الله-که سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته‌ای را شامل می‌شوند- موجب تضعیف حاکمیت لبنان می‌شوند، در ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه نقش دارند و تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده در برابر امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده پدید می‌آورند.»

ترامپ تصریح کرده است: «به این دلیل، من تشخیص می‌دهم ادامه وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در فرمان اجرایی ۱۳۴۴۱ در قبال لبنان، ضروری است.»

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، تلاش‌هایی را برای فشار بر دولت این کشور در دستور کار قرار داده‌اند.

تل‌آویو و واشنگتن به عنوان مثال در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

واشنگتن همچنین برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات سال گذشته پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول