اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۸مرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ناصر ملکی مدیرکل هواشناسی استان ایلام، گفت: موج گرما به علت تقویت پر ارتفاع جنب حاره‌ای در چند روز گذشته استان ایلام را در بر گرفته و دمای هوا به طور محسوسی در مناطق مختلف افزایش یافته است.

وی افزود: در اثر ورود این توده گرما، دمای هوا در مناطق گرمسیری این استان بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا بیش از ۵۰ درجه و در شمال استان تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی ظرف ۳۲ ماه گذشته در ایلام

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در نشست کارگروه اشتغال استان با اشاره به سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی ظرف ۳۲ ماه گذشته در ایلام، گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای افتتاح و شروع به کار در استان آماده شده است.

وی به عملکرد موفق جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان اشاره کرد و افزود: جذب بالای ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتعال روستایی در استان باعث اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان مازاد بر سهم استان در سال جاری در حوزه روستایی استان شد.

فاز اول طرح طاها (کنترل بازار) کلید خورد

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام اعلام کرد: فاز اول طرح طاها( کنترل بازار) در سال ۹۹ از اول مرداد ماه در استان ایلام آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح اقلام و کالاهای مشمول تولیدات استاندارد اجباری توسط کارشناسان استاندارد و بازرسان فنی اداره کل با هدف نظارت ویژه بر بازار مصرف کالای مشمول استاندارد اجباری از جمله شوینده‌ها، اقلام بهداشتی و غذایی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

آسفالت و لکه گیری ۴۳۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان ایلام

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از آسفالت و لکه گیری ۴۳۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان ایلام در سال جاری توسط این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: این اداره کل در سال‌های اخیر بحث بهسازی، آسفالت و لکه گیری راه‌های ارتباطی استان را دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام به واسطه مرز مهران، نیازمند زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی است، افزود: در چهار ماهه اول سال جاری ۷۵ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده است.

مرگ دلخراش جوان ۱۸ ساله در دریاچه سرابله

پرویز بیگی دادستان شهرستان چرداول، گفت: امروز گزارشی مبنی بر اینکه جوان ۱۸ ساله‌ای در دریاچه سرابله به دلیل عدم آشنایی با شنا غرق شد و جان خود را از دست داد.

وی افزود: این جوان اصالتاً اهل شهرستان ملکشاهی است که به دلیل شغل پدرش که دامدار است در حاشیه شهر سرابله امرار معاش می‌کردند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول