اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

چهار فینال سرنوشت ساز/ کار سخت شاهین و پارس جنوبی برای بقا

تیم‌های فوتبال شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم نمایندگان استان در لیگ برتر برای بقا در چهار فینال سرنوشت ساز به جنگ رقبای تا دندان مسلح خود خواهند رفت که کاری بسا سخت و طاقت فرسا را تجربه خواهند کرد.

چهار فینال سرنوشت ساز/ کار سخت شاهین و پارس جنوبی برای بقا

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا زائری، تیم‌های فوتبال شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم دو نماینده استان در لیگ برتر فوتبال کشور در چهار دیدار باقیمانده چاره‌‌ای جز برد نخواهند داشت تا برای حضور در فصل بعد لیگ برتر سهمیه خود را حفظ کنند گرچه در این بین کار شاهینی‌ها به مراتب سخت‌تر از زردپوشان جمی خواهد بود.

نمایندگان استان در لیگ امسال سختی‌های بسیاری را تجربه کردند که در این راه پارس جم تا آستانه شروع لیگ با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کرد که در ادامه لیگ هم گریبانگیر این تیم جنوب استان شد.

گرچه شاهینی به لحاظ مالی وضعیتی به مراتب بهتر از هم استانی خود داشتند و شاید گفت یکی از بهترین تیم‌های لیگ امسال به لحاظ پرداخت‌های مالی بود ولی مسائل حاشیه‌ای را نمی‌توان با پول حل کرد که از ابتدا تا اینجای لیگ بلای جان شاهین شد گرچه می‌بایست بدشانسی را هم چاشنی کار شاهینی‌ها کرد که تا آمدن با میشو کریسیتوویچ به ساحل آرامش برسند بلای خانمانسوز کرونا همه چیز را بر باد داد و سفید پوشان بوشهری را برای بقا به اما و اگر انداخت.

پارس جنوبی جم- شاهین شهرداری بوشهر: فینالی که شاید تکلیف را مشخص کند

در حساسترین دربی تاریخ فوتبال استان روز شنبه یازدهم مرداد ماه پارس جنوبی در ورزشگاه تختی شهر جم میزبان شاهین خواهد بود که این دیدار باخت برای هر کدام از تیم‌ها خصوصاً شاهینی‌ها سخت و گران تمام خواهد شد و تقریباً می‌توان گفت وداعی تلخ با لیگ برتر خواهند داشت.

شاهین 18 امتیازی رده آخر جدول را در اختیار دارد و برای بقا چاره‌ای جز برد نخواهد داشت تا در سه بازی باقی مانده امیدوار بماند و در آنسوی میدان پارسی‌های شهر جم 25 امتیازی جایگاه یازدهم را در اختیار دارند و با توجه به باخت مقابل استقلال تهران در دیدار معوقه که روز دوشنبه گذشته اتفاق افتاد شاگردان پورموسوی کسب این سه امتیاز را از نان شب هم واجب‌تر می‌دانند حتی به قیمت سقوط هم استانی خود باشد.

کار سخت شاهینی‌ها در سه ایستگاه باقیمانده تا مقصد

شاهین پس از دیدار مقابل پارس جنوبی جم می‌بایست در خانه به مصاف حریف قدر خود تراکتور سازی تبریز برود که در حال حاضر 45 امتیازی در رده چهارم قرار دارد و نبردی  سخت برای کسب سهمیه آسیایی دارد.

شاگردان مهدی پاشازاده سپس در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت که این تیم در خانه سخت باج خواهد داد و یکی از تیم‌های است که با 37 امتیاز نیم نگاهی به بالای جدول و حتی کسب سهمیه دارد.

اما شاهینی‌ها در آخرین نبرد خود در ایستگاه پایانی لیگ برتر باید به مصاف استقلال تهران رده دومی بروند که بوشهری‌ها خیلی امیدوارند که این تیم تا اون موقع تکلیف اش مشخص شده باشد و سهمیه آسیایی خود را کسب کرده باشد و این منوط به این خواهد بود که همه چیز به سود بوشهری‌ها تا آخرین لحظه رقم خورده باشد.

جمی‌ها در انتظار اتفاقات خوب

پارس جم در صورت برد در دربی هفته آینده مقابل شاهین می‌توان گفت امیدوار به بقا خواهد بود چون شاهین را تا حدودی از گردونه خارج خواهد کرد و سپس در تبریز به مصاف ماشین سازی خواهد رفت که این تیم با 27 امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد و کمتر احساس خطر خواهد کرد ولی برای اطمینان بیشتر نیاز مبرم به برد مقابل مهمان جنوبی خود خواهد داشت.

شاگردان پورموسوی در دیداری سخت پس از بازگشت از تبریز به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت که این تیم نیز همچون استقلال، تراکتور سازی، سپاهان و شهر خودرو رقابت برای کسب سهمیه آسیایی را آغاز کرده و برد در این دیدار نیز آنها را به هدفشان نزدیک‌تر خواهد کرد.

زردپوشان جمی در ایستگاه آخر در مسجد سلیمان به مصاف نفت و مهدی تارتار سرمربی سابق خود خواهند رفت که خیلی امیدوارند تا آن موقع تکلیف همه چیز مشخص شده باشد و این دیدار تشریفاتی باشد که باید به انتظار نشست تا دید سرنوشت نمایندگاه استان در آخرین ایستگاه لیگ برتر چه خواهد شد که امیدواریم بهترین اتفاقات برای هر دو نماینده محبوب استان بوشهر رقم بخورد.

در خصوص چهار بازی باقیمانده شاهین و پارس جنوبی پای صحبت‌های ولید صفری کارشناس فوتبال و سنگربان دهه شصت تیم ملی نشستیم تا نظرات وی را نیز جویا شویم که در این خصوص اظهار داشت: شاهین در بازیهای باقیمانده شرایط سختی خواهد داشت چون این تیمها به لحاظ تاکتیکی در سطح بالای قرار دارند و نیاز مبرم به برد خواهند داشت.

اما اگر سرمربی شاهین با برنامه ریزی خاص بتواند تدابیری اتخاذ کند که بازیکنان از انگیزه کافی برخوردار باشند پیروزی دور از دسترس نیست.

فاکتورهای که شانس شاهین را افزایش می‌دهد

صفری معتقد است برخی فاکتورها می‌تواند شاهین را امیدوار نگه دارد که می‌توان به بازی مقابل صنعت نفت در آبادان اشاره کرد که این تیم بدون هوادارانش آن قدرت لازمه را ندارد و بازی مقابل تراکتور و استقلال و حدودی دربی استان می‌توان گفت این تیم بتواند نهایت استفاده را برای کسب سه امتیاز انجام دهد.

پارس جنوبی پتانسیل بقا را دارد

کارشناس فوتبال در خصوص شرایط دیگر نماینده استان می‌گوید: جمی‌ها با 25 امتیاز شرایط بهتری نسبت به شاهین دارند و بازیهای این تیم بهتر خواهد بود و معتقدم پارس جنوبی به لحاظ تاکتیکی و قدرت بدنی بهتر از شاهین نشان داده است.

صفری در ادامه افزود: این تیم قابلیت شکست ماشین سازی در تبریز را دارد چون قبلاً این را ثابت کرده و مقابل تیم‌های بزرگی قد علم کرده است گرچه بازی مقابل فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان سخت استان اما با برنامه ریزی و تاکتیک خوب و همچنین انگیزه بالای بازیکنان پیروزی دور از دسترس نخواهد بود.

ولید صفری در پایان ضمن آرزوی موفقیت و بقا دو نماینده استان در لیگ برتر بیان داشت: امیدواریم دو تیم با ماندگاری در لیگ در فصل بعد با یک برنامه ریزی خوب و به موقع مدعی صعود به رده‌های بالایی جدول باشند و شاهد این نباشیم که کار دو تیم در لحظات پایانی به اما و اگر کشیده شود.

نگاهی به بازی های حریفان در چهار دیدار باقیمانده

پیکان تهران: تراکتورسازی تبریز( مهمان)، صنعت نفت آبادان( میزبان)، استقلال تهران(مهمان)، سپاهان اصفهان(میزبان)

سایپا: ماشین سازی تبریز(میزبان)، فولاد خوزستان(مهمان)، نفت مسجد سلیمان(میزبان)، پرسپولیس تهران(مهمان)

گل گهر سیرجان: فولاد خوزستان(میزبان)، نفت مسجد سلیمان(مهمان)، سایپا تهران(مهمان)، ذوب آهن اصفهان(مهمان)

ذوب آهن اصفهان: نفت مسجد سلیمان(مهمان)، پرسپولیس تهران(مهمان)، نساجی مازندران(مهمان)، گا گهر سیرجان(میزبان)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول