اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش گروه صهیونیستی برای شکست خوردن «ایلهان عمر» در انتخابات

گروه موسوم به «آمریکای حامی اسرائیل» که از کاندیداهای حامی رژیم صهیونیستی برای انتخاب شدن در کنگره آمریکا حمایت می‌کند، تاکنون ۳۹۷ هزار دلار به کارزار انتخاباتی رقیب ایلهان عمر کمک کرده است.

تلاش گروه صهیونیستی برای شکست خوردن «ایلهان عمر» در انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار را برای حمایت از رقیب «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان و سومالیایی‌الاصل کنگره آمریکا جمع‌آوری کرده است.

این حمایت در چارچوب رقابت‌های درون‌حزبی حزب دموکرات بین ایلهان عمر و «آنتونی ملتون میوکس» در مینه‌سوتا در جریان است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، گروه موسوم به «آمریکای حامی اسرائیل» که از کاندیداهای حامی رژیم صهیونیستی برای انتخاب شدن در کنگره آمریکا حمایت می‌کند، تاکنون ۳۹۷ هزار دلار به کارزار انتخاباتی ملتون میوکس پول تزریق کرده است.

ایلهان عمر در سال 2018 با کسب 78 درصد آرا موفق شده بود وارد مجلس نمایندگان آمریکا شود و در این مدت اختلافات شدیدی با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا داشته است.

انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات آبان‌ماه کنگره که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، ۱۱ اوت خواهد بود.

از سوی دیگر، یک گروه صهیونیستی دیگر در شهر نیویورک موسوم به کمیته اقدام سیاسی NORPAC نیز تاکنون ۱۰۶ هزار دلار به کارزار انتخاباتی ملتون میوکس کمک کرده است.

گروه صهیونیستی آمریکای حامی اسرائیل در سال ۲۰۱۹ و توسط برخی از اعضای سابق لابی بزرگ صهیونیستی آیپک شکل گرفت.

ایلهان عمر به همراه یک نماینده فلسطینی‌الاصل مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۹ بخاطر حمایت از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی از ورود به فلسطین اشغالی منع شده بود. وی از طیف چپ حزب دموکرات محسوب شده و در جریان انتخابات مقدماتی حزب مزبور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، از «سناتور برنی سندرز» حمایت می‌کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول