اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آژیر کهنسالی کشور به صدا درآمد/«پیری جمعیت» تهدید جدی برای آینده کشور است

نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: جمعیت پیر و سالخورده هم از نظر سیاسی و امنیتی، هم از نظر اقتصادی و اجتماعی کشور را در آینده دچار چالش‌های جدی می‌کند.

آژیر کهنسالی کشور به صدا درآمد/«پیری جمعیت» تهدید جدی برای آینده کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت در کشور به لزوم اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مسئله جمعیت تأکید و اظهار کرد: تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص کاهش و پیری جمعیت در کشور هشدار بسیار جدی و مهمی است که باید همه مسوولان و نخبگان جامعه نسبت به این مسئله جدیت نشان داده و با سیاست‌های صحیح زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم سازیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های مجلس شورای اسلامی برای ارائه تسهیلات ویژه به مزدوجین، شورای فرهنگ عمومی شهرستان را مأمور کرد با تشکیل کارگروه‌های مختلف شرایطی را فراهم آورند تا جوانانی که در سن 20 تا 25 سال ازدواج می‌کنند، زمینه اشتغال آنها را فراهم آورده و برای مسکن آنها نیز کمک شود تا بلکه شاهد پایین آمدن مهریه‌ها و زمینه‌های لازم برای ازدواج آسان را بین جوانان فراهم سازیم.

باقری‌بنابی بر ضرورت همراهی همه مدیران شهرستان در این حوزه تأکید کرد و افزود: از همه مسوولان انتظار می‌رود با تلاش شبانه‌روزی و درک اهمیت این مسئله در مسیر حل مشکلات و موانع موجود در عرصه عملیاتی شدن سیاست‌های جمعیتی گام برداشته و مانع آسیب‌های جدی در جامعه اسلامی شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ابتر ماندن برگزاری جلسات اخلاق مدیران شهرستان در چهار سال گذشته که جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده است، خواستار تشکیل ماهیانه این جلسات با حضور رؤسا و معاونان ادارات شد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی سپس با اشاره به ضرورت تکریم مسوولان در طول 40 سال گذشته انقلاب اسلامی، یادآور شد: معمولاً شرایطی در کشور ترسیم شده که مسوولان همواره عملکرد مسوولان قبلی را زیر سوال می‌برند؛ از این رو پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروهی در قالب یک همایش یا دعوت از مسوولان تمام ادارات شهرستان در طول 40 سال گذشته ضمن تکریم آنها از تجربیات آنان استفاده شده و با الگوسازی این فرهنگ را به سراسر کشور انتقال دهیم و برای اجرای این طرح در کشور پیش قدم باشیم.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول