اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست ستاد بحران فلسطین در رام الله؛ طرح اشغال کرانه باختری باید لغو شود

ستاد بحران فلسطین در نشست شامگاه چهارشنبه خود با حضور محمود عباس تأکید کرد، رژیم صهیونیستی و آمریکا باید طرح اشغال کرانه باختری را لغو کنند.

نشست ستاد بحران فلسطین در رام الله؛ طرح اشغال کرانه باختری باید لغو شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در مقر این تشکیلات در شهر رام الله نشستی با ستاد بحران برگزار کرد.

در این ستاد، نمایندگانی از کمیته‌ اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، کمیته مرکزی جنبش فتح و تشکیلات خودگردان حضور دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در این نشست، وضعیت سیاسی کنونی فلسطین پس از تصمیمات سران این کشور درباره طرح اشغال بخشهای گسترده‌ای از کرانه باختری بررسی شد.

در این نشست تأکید شد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تمامی توافقات و تفاهمنامه‌ها را با دولتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و به تبع آن، تعهدات خود را لغو کرده است.

ستاد بحران فلسطین همچنین فعالیتهای استعماری شهرک‌سازی صهیونیستی به ویژه در منطقه دره‌ها و احداث شهرکسازی‌های جدیدی را بررسی کرد که احتمالا در مناطق مورد نظر صهیونیستها احداث خواهد شد.

اعضای این ستاد تأکید کردند که صهیونیستها در پی خرید وقت هستند تا بتوانند جامعه بین‌الملل را گمراه کنند، ولی تشکیلات خودگردان، قاطعانه با طرح اشغال و «معامله قرن» که هدف آن، نابودی آرمان فلسطین است، مخالفت کرده‌اند.

‎در این نشست تداوم سیاست سرکوب، تخریب منازل شهروندان فلسطینی، به آتش کشیدن درختان زیتون و بازداشت مداوم مردم فلسطین به ویژه در قدس بررسی شد.

عباس در این نشست تأکید کرد که بحران کنونی هیچ راهی ندارد، جز اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی طرح اشغال را لغو کنند.

اعضای این ستاد خاطر نشان کرد، پس از لغو طرح اشغال، با نظارت سازمان ملل و برگزاری یک نشست بین‌المللی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی مبنی بر پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی، فرآیند صلح می‌تواند احیا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول