اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

البخیتی: اغلب «فریب‌خوردگان» در یمن، تمایل به مبارزه با ائتلاف سعودی دارند

اعضای گردانی که بتازگی از نیروهای دولت مستعفی یمن جدا شده و به صف ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی پیوسته‌ است با سخنگوی تیم آشتی ملی در جنبش انصارالله، دیدار کرد.

البخیتی: اغلب «فریب‌خوردگان» در یمن، تمایل به مبارزه با ائتلاف سعودی دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده و اعضای گردان «الهندسه» موسوم به گارد ریاست جمهوری مستقر در ساحل غربی روز چهارشنبه (دیروز) با «محمد البخیتی» رئیس شورای مشورتی و سخنگوی تیم آشتی ملی جنبش انصارالله دیدار کرد.

خبرگزاری سبأ یمن با اعلام این خبر افزود که البخیتی در این دیدار تأکید کرد که بسیاری از کسانی که به جبهه وطن خود بازگشته‌اند تمایل دارند در جبهه‌های مقابله با نیروهای متجاوز برای دفاع از وطن مشارکت کنند.

البخیتی همچنین گفت که بازگشت فریب‌خوردگان به صف وطن بیانگر آگاهی و بیداری وجدان ملت یمن است بویژه آنکه مقاصد ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن برای همه آشکار شده است.

طبق گزارش شبکه المنار، البخیتی همچنین تأکید کرد که آگاهی ملت یمن نسبت به طرح‌های متجاوزان یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری ملت یمن و توسعه توانمندی موشکی و دیگر توانایی‌هاست.

وی از بقیه فریب‌خوردگان هم‌وطنش خواست تا به راه درست بازگردند و به صف وطن برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی بپیوندند.

البخیتی گفت که اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد اغلب این فریب‌خوردگان قصد بازگشت دارند اما از اینکه مورد آزار و اذیت یا حتی قتل قرار گیرند، می‌ترسند اما ما به آن‌ها می‌گوییم که معطل نکنید و با ما همکاری کنید و با مجاهدانی که بازگشت شما به وطن را تسهیل خواهند کرد، هماهنگی کنید.

دولت نجات ملی یمن و رهبر انصارالله این کشور بارها درباره «نقشه‌ها و توطئه‌های» ائتلاف سعودی در حمله به یمن هشدار داده و از نیروهای یمنی خواسته‌اند به آغوش کشور برگردند.

تنش در جنوب یمن و اشغال بخش‌هایی از این کشور به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» طی یک سال گذشته، باعث شده گروه‌های سیاسی و نظامی در اهداف و نیت‌های ائتلاف سعودی در جمله به یمن تشکیک کنند. این گروه‌ها بیم آن دارند که با اقدامات ائتلاف مذکور یمن تجزیه شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول