اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت صهیونیست‌های افراطی برای حضور غیرقانونی در مسجدالاقصی و واکنش مقاومت

گروه‌های افراطی صهیونیست طی فراخوانی خواستار ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی شده‌اند و در مقابل، فلسطینی‌ها بر مقابله با این تعرض‌ها تأکید کرده‌اند.

دعوت صهیونیست‌های افراطی برای حضور غیرقانونی در مسجدالاقصی و واکنش مقاومت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قدس اشغالی امروز (پنجشنبه) شاهد روز جنجال‌برانگیزی خواهد بود، از یک سو مصادف با روز عرفه است و مسلمانان فلسطینی قصد برگزاری دعا و نیایش در مسجدالاقصی را دارند و از سوی دیگر گروه‌های افراطی صهیونیست به مناسبت آنچه سالروز تخریب معبد سلیمان «هیکل» می‌خوانند، از صهیونیست‌ها خواسته‌اند به صورت گسترده وارد مسجدالاقصی شوند.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، کمیته‌های مردمی دفاع از مسجدالاقصی طی فراخوانی از فلسطینی‌های خواسته‌‌اند در روز عرفه و عید قربان به صورت گسترده به مسجدالاقصی بیایند و مانع تعرض‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد شریف شوند.

تعدادی از روحانیون در قدس اشغالی نیز از شهروندان فلسطینی خواستند در مقابل این یورش‌ها ایستادگی کنند و در ادامه درباره خطرات تسهیل این یورش‌ها از سوی مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

حماس

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، «رأفت ناصیف» از اعضای ارشد حماس هم اعلام کرد، دعوت از شهرک‌نشینان برای یورش به مسجدالاقصی، تحریک احساسات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان است.

وی در ادامه بر گزینه مقاومت و رویارویی فراگیر با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و این دو گزینه را تضمین توقف تجاوزها خواند.

ناصیف از تمام فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و غیره خواست هر کسی می‌تواند خود را به مسجدالاقصی برساند و از ان دفاع کند.

وی تأکید کرد، این تجاوز به مسجدالاقصی، پاسخی جمعی می‌طلبد زیرا رژیم صهیونیستی در تلاش برای تحمیل واقعیت موجود در داخل مسجدالاقصی است و این گونه اقدامات، برنامه‌های خصمانه این رژیم را برملا می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول