اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

گردش مالی شرکت‌های بزرگ باید به استان برگردد

استاندار ایلام، گفت: یکی از عوامل مهم کم بودن درآمد استان ایلام، خلا متمرکز نبودن گردش مالی و پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ در استان است.

گردش مالی شرکت‌های بزرگ باید به استان برگردد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر دیروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن انتقاد از گردش مالی شرکت‌های بزرگ در خارج از استان، گفت: نمی‌شود دود کارخانه‌ها به چشم مردم برود، اما گردش مالی، پرداخت مالیات و حتی استخدام نیروها خارج از استان باشد.

وی در ادامه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه، افزود: هرجا محل احداث و تاسیس شرکت‌ها هست باید گردش مالی و پرداخت انواع مالیات نیز همانجا تعیین شود و اولویت استخدام نیز با نیروهای بومی باشد مگر نیروی انسانی متخصصی که در استان نباشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته در این راستا گفت: علی‌رغم اینکه توافقاتی برای این مهم انجام شد اما متاسفانه دستگاه‌های متولی پیگیر موضوع نشدند.

عدم گردش مالی شرکت‌های بزرگ سبب کاهش درآمد استان شده

وی با اشاره به این موضوع که اعتبارات عمرانی استان‌ها را بر اساس ضریب درآمدهای استانی محاسبه می‌کنند، اظهار داشت: عدم گردش مالی شرکت‌های بزرگ در استان سبب کاهش درآمدهای استان شده است و این ضرر فراوانی در پی دارد.

استاندار ایلام، افزود: اگر رایزنی‌ها و مطالبه گری‌ها در سازمان برنامه و بودجه نبود باید سهم استان ما بر اساس درآمدها ۲ دهم درصد می‌شد اما امروز این سهم به 2/2 درصد، حدود 3 برابر سهم جمعیتی استان شده است. 

سلیمانی‌دشتکی با طرح این سوال که چرا بایست محل ایجاد و کار شرکت‌ها و پروژه‌ها در استان باشد اما مزایای آن در جای دیگر، تاکید کرد: این رویه بایست اصلاح شود و در این زمینه امور اقتصادی استان موظف است در اسرع وقت با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادگستری، امور مالیاتی، امور اقتصادی و دارایی با مدیران شرکت‌های بزرگ و پیمان کاران طرح‌های بزرگ استان وارد مذاکره شود و بحث متمرکز شدن گردش مالی شرکت‌ها را در استان ابلاغ کنند.

وی در پایان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی وصول درآمدهای استان تا پایان تیرماه سال ۹۹ نسبت به سال گذشته، گفت: یکی از عوامل مهم کم بودن درآمد استان همین خلا متمرکز نبودن گردش مالی و پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ در استان است که اصلاح این رویه به طور جد در دستور کار  استانداری است.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول