اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لطف سردار؛ روایتگر آخرین دیدار با سردار دل‌ها

کتاب لطف سردار برگرفته از خاطرات و اتفاقاتی است که نویسنده جوان ارسنجانی در طی مراسم تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی پیش آمده بود، است.

لطف سردار؛ روایتگر آخرین دیدار با سردار دل‌ها

سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس؛ ارسنجان| الهه فلاحتی مروست، دانش آموخته رشته الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات است که از نوجوانی علاقه زیادی به شعر و ادبیات داشته است هرچند رشته تحصیلی وی ارتباطی به شعر ندارد.

وی با اشعار عاشقانه و عارفانه خود در همایش‌های ادبی بسیاری شرکت نموده است.اصالت او از پدر به شهر مروست یزد و از مادر به ارسنجان می رسد و ارسنجان به نوعی شهر دومش محسوب می‌شود.

فلاحتی پیش از اینکه نویسنده باشد یک شاعر غزل سرا است و طبع و روحیه‌‌اش تلفیقی از کویر و کوه و کرامت را در خود نهادینه کرده است. کتاب لطف سردار برگرفته از خاطرات و اتفاقاتی که برای وی در طی مراسم تشییع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیش آمده بود، است. وی در جهت رسیدن به مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی با ماجراهایی روبرو شد  و این ماجراها انگیزه ای برای نوشتن این کتاب شد.

در این مجال الهه فلاحتی مروست خالق کتاب «لطف سردار» با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارسنجان گفتگوی انجام داد:

 - نویسندگی را از کجا و چگونه آغاز کردید ؟

 بنده پیش از اینکه نویسنده باشم، به عنوان یک شاعر غزل‌سرا شناخته شدم. در سنین نوجوانی به صورت ذاتی و خدادادی سرودن شعر را آغاز کردم و پس از آن متوجه شدم که خداوند نسبت به بنده عنایت داشته و از چشمه هنر نویسندگی هم قدری به من نوشانده است. کتاب « لطف سردار» اولین اثر نویسندگی بنده است این در حالی‌ است که پیش از این کتاب دیگری در دست نگارش داشتم. اما بسیار خوشحالم که «لطف سردار» اولین رزومه‌ کاری نویسندگی مرا رقم زد.

- لطف سردار چگونه خلق شد؟

 لطف سردار طی سفری که بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جهت مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان به کرمان داشتم، شکل گرفت. در مسیر برگشت از این مسافرت به گفته‌ یکی از بزرگوارانی که با ایشان همسفر بودم تلنگری به من وارد شد انگار دعوت به نوشتن شده باشم. پس از آن به عنوان یک شاهد عینی که لطف و مهربانی سردار را به چشم دیده و با تمام وجود درک کرده است، بر خود لازم دانستم قطره‌ای از بزرگمردی سردار را به رشته تحریر درآورم. که به لطف خدا این سعادت نصیبم شد.

- با توجه به اینکه از این کتاب در اختتامیه مراسم خورشید هشتم رونمایی شده است، حس خود را به عنایت امام رضا(ع) نسبت به این کتاب بازگو کنید.

 اگر بخواهم از تمام روال طی شده و فرآیند این کتاب، از خلق، گرفتن مجوز، انتشار و بعد هم رونمایی سخن بگویم چیزی فراتر از کلمات خواهد بود.

از آنجا که صدور مجوز این کتاب قدری به تاخیر افتاده بود و بعد از صدور مجوز هم اختلالی در روند انتشار و چاپ پیش آمد تماسی با مسئول انتشارات داشتم ، او گفت: «من کتاب شما را خوانده‌ام نگران چیزی نباشید مطمئنم لطف سردار باز هم شامل حال شما خواهد شد و خود سردار حواسش هست.» پس از شنیدن این مطلب دلم آرام گرفت و دقیقا همین شد. مراسم رونمایی از کتاب غیرمنتظره و بدون پیش بینی قبلی در مراسم همایش خورشید هشتم که به نام آقا امام رضا (ع) بود و با حضور خادمین محترم حرم رضوی، برگزار شد. تنها دو روز بعد از رسیدن کتاب ها بود که مراسم رونمایی انجام شد. از آنجا که سردار هم یکی از خادمین حرم بودند، این هم از الطاف امام رضا (ع) و سپس سردار به من بود.

- این کتاب را مناسب چه رده سنی می‌دانید؟

جز خردسالان این کتاب برای تمام سنین مناسب است. البته این را از آ‌نجا عرض می‌کنم که تا به حال خوانندگان کتاب طی تماس ها و پیام های ارسالی اعلام رضایت کامل خود را به سمع بنده می‌رسانند و تقریبا از تمام سنین مطالعه کرده‌اند.

 -  آیا شما به عنوان یک بانوی نویسنده، در مسیر نگارش و نشر کتاب با محدودیتی مواجه نشدید؟

خیر؛ به لطف خدا نه تنها در این زمینه محدودیتی نبود بلکه از طرف همکاران محترم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا بسیار تشویق شدم.

امروزه شاهد فعالیت‌های گسترده بانوان سرزمینم هستیم و این مهم بر کسی پوشیده نیست که بانوان علاوه بر انجام امورات روزانه زندگی خویش، گام به گام با مردان جامعه در زمینه‌های گوناگون می‌توانند باعث رشد و پیشرفت هر چه بهتر شهر، استان و کشور باشند. در دین مبین اسلام زن از جایگاه ویژه ای برخوردار است که این موجب هر چه بیشتر محترم شمرده شدن بانوان از سوی جامعه می‌شود.

فارس: آیا آثار چاپی دیگری داشته‌اید؟

بله، «تنها برای تو» مجموعه شعر عاشقانه عارفانه است که در بهار ۱۳۹۴ به چاپ رسید. کتاب دیگری با عنوان «فانوس راه» نیز در دست ویرایش نهایی و چاپ است.

 امیدوارم آرزوی سردار که برپایی نماز جماعت به امامت رهبر انقلاب در قدس بوده است محقق شود و همچنان لطف سردار و خدای سردار بیش از پیش شامل تمام مردم و بنده نیز بشود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول