اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرخانه رسمی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تشکیل می‌شود

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: دبیرخانه رسمی برای ابلاغ مصوبات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تشکیل می‌شود.

دبیرخانه رسمی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ششمین جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در مورخه هشتم مرداد ماه ۹۹ و به مناسبت هفته ملی مهارت به میزبانی روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در محل سالن جلسات این اداره کل به ریاست حسن گوهرپور، مدیرکل روابط عمومی استانداری و دبیر شورای هماهنگی و همچنین با حضور مهمان ویژه، جناب آقای مجتبی محمودی رئیس خانه مطبوعات استان و مدیر روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد.

رئوف ذباح سخنگوی هیأت رئیسه در ابتدای جلسه با تبریک هفته ملی مهارت به برخی مصوبات جلسات قبل اشاره و از دبیر شورا جهت اجرایی شدن برخی مصوبات درخواست پیگیری کرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از برگزاری لایوهای آموزشی اینستاگرامی در صفحه اختصاصی شورای هماهنگی بر ضرورت توسعه‌ی روند آموزش‌های مجازی تاکید کرد.

مجید بخت آزما، عضو هیأت رییسه نیز در ادامه جلسه به پیشنهاد شرکت ساپکو در واگذاری یک مکان در ساختمان این شرکت واقع در بلوار تلوزیون به شورای هماهنگی اشاره کرد و خواستار راه‌اندازی خانه روابط عمومی استان شد.

وی در ادامه به موضوع صدور گواهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای شرکت کنندگان در لایوهای آموزشی اینستاگرامی اشاره کرد و از ریاست جلسه خواست پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

سعید بلوچی دیگر عضو هیأت رییسه نیز به موضوع روز خبرنگار امسال اشاره کرد و درخواست هم افزایی بیشتر در باشکوه‌تر برگزار شدن گرامی‌داشت این روز با توجه به محدودیت‌های کرونایی شد.

جمال الدین عبدالهی، عضو دیگر هیأت رییسه نیز در این جلسه ضمن قدردانی از میزبانی فنی و حرفه‌ای از ریاست جلسه و دبیر شورا درخواست پیگیری واگذاری مکان اختصاصی برای شورای هماهنگی در استانداری را مطرح کرد.

علی مخلصی، مدیر روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای به عنوان میزبان جلسه ششم نیز با توجه به توانمندی‌های این اداره کل در صدور گواهی‌های مهارتی پیشنهاد برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه ارتباطات از جمله روابط عمومی و خبرنگاری را ارائه داد و از کمیته آموزشی شورا خواست شرایط برگزاری این دوره‌ها را فراهم کند.

تدوین پروتکل بهداشتی برگزاری نشست‌های خبری توسط خانه مطبوعات

در ادامه مجتبی محمودی، رئیس جدید خانه مطبوعات خراسان رضوی به فرصت فراهم شده خدمت در خانه مطبوعات اشاره کرد و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اطلاع رسانی و رسانه‌ها و خبرنگاران در استان به انتظارات متقابل روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها اشاره کرد و از پروتکل بهداشتی برگزاری نشست‌های خبری و گرامیداشت روز خبرنگار در شرایط شیوع کرونا در این جلسه رونمایی کرد و گفت: این شیوه نامه که ۱۲ بند دارد و دارای توضیحی اختصاصی برای برگزاری روز خبرنگار است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصصان امر تدوین شده است.

وی در ادامه به‌عنوان پیشنهاد از واگذاری برخی تسهیلات و سهمیه‌های رفاهی سازمان‌ها و ادارات و نهادها که در اختیار کارمندان هر مجموعه قرار دارد به اصحاب رسانه برای تجلیل از خبرنگارانی که در امر خطیر اطلاع‌رسانی در خط مقدم خدمت قرار دارند و از کوچکترین امکانات رفاهی و معیشتی محروم هستند یاد کرد.

تشکیل دبیرخانه رسمی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

حسن گوهرپور، مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز در این جلسه ضمن قدردانی از میزبان و حضور مهمانان به جمع بندی و پاسخ به موارد مطرح شده در جلسه پرداخت.

وی همچنین پیشنهاد داد با توجه به سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم در راستای عدم شکایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی از خبرنگاران و رسانه‌ها، شورایی برای رفع برخی اختلافات فی‌مابین دستگاه‌ها و خبرنگاران متشکل از نماینده یا وکیل حقوقی دستگاه شاکی، نماینده رسانه یا شخص خبرنگار، نماینده شورای هماهنگی روابط عمومی استان، نماینده خانه مطبوعات استان، مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری برای حل اختلاف و رفع ابهامات و اختلافات قبل از طرح در محاکم قضایی تشکیل شود.

گوهرپور در این جلسه برای اجرایی شدن برخی مصوبات از جمله راه‌اندازی یک دبیرخانه رسمی برای ابلاغ مصوبات به همکاران روابط عمومی در استان قول مساعد و پیگیری داد.

افشین رحیمی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز با حضور در جلسه به ارائه گزارشی کامل از خدمات و آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای پرداخت.

وی تاکید کرد: هیچ فردی نیست که در استان درخواست آموزشی داشته باشد و ما به نیاز او پاسخگو نباشیم حتی اگر امکانات برگزاری دوره آموزشی مورد درخواست مراجعین را نداشته باشیم از توان بخش خصوصی برای آموزش استفاده می‌کنیم که در همین راستا برای برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تولیدات و محصولات استراتژیک استان از جمله زعفران، معادن، زیورآلات و سنگ‌های قیمتی این موضوع در حال پیگیری و اجرا است.

رحیمی همچنین در ادامه از مجموعه روابط عمومی استان و رسانه‌ها خواست تا توان خود را برای شنیده شدن صدای مهارت استان پای کار بیاورند و این اداره کل را در این زمینه همراهی کنند.

در پایان جلسه با اهدای یک لوح از تلاش‌های بیست ساله آقای مخلصی در روابط عمومی فنی و حرفه‌ای تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول