اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

درصدد توسعه مهاجرت معکوس به روستاها هستیم/ظرفیت کشاورزی روستایی را تقویت کنیم

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ظرفیت‎های کشاوزی نیازمند تقویت و توسعه هستند، گفت: در نظر داریم با توسعه ظرفیت‌های روستایی شاهد مهاجرت معکوس به روستاهای استان باشیم.

درصدد توسعه مهاجرت معکوس به روستاها هستیم/ظرفیت کشاورزی روستایی را تقویت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه طی نشستی که باحضور مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی و اعضای شوراهای اسلامی بخش شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد برگزار شد، گفت: بیشترین تولیدات کشاورزی در سه شهرستان طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد قرار گرفته است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: باید این ظرفیت‌ها را پرورش دهیم تا اشتغال پایدار به دست آوریم.

این مقام مسؤول به اهمیت مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر اراضی ملی اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا نیازمند نگاه توسعه محور هستیم؛ بازنگری طرح هادی به منظور مقابله با ساخت و ساز خارج از بافت می‌تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد.

امروز با روند پیشرو و ساختارهای اداری مهاجرت به شهرها افزایش یافته و وابستگی روستایی به شهر در عرصه تولید بیشتر شده است.

 

حدادی با اشاره به اینکه توسعه محور روستایی از اهداف مجلس یازدهم به شمار می‌آید، تصریح کرد: باید بتوانیم از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم و چرا که در گذشته تمامی تولیدات کشاورزی در روستاها انجام می‌شد، اما امروز با روند پیشرو و ساختارهای اداری مهاجرت به شهرها افزایش یافته و وابستگی روستایی به شهر در عرصه تولید بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بعد تجهیزاتی و نیروی انسانی جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها توانمندی لازم را دارد، اضافه کرد: در اجرای قوانین مشکلاتی وجود دارد که به ساختارها مربوط است و ما سعی داریم با بررسی موارد اصلاحات لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مهاجرت معکوس را توسعه دهیم، افزود: یکی از اقداماتی که در حوزه روستاها در دستورکار قرار دارد راه‌اندازی بوستان روستایی است که اقدامی شایسته قلمداد می‌شود، در این میان نیازمند انتقال اسناد اراضی روستاها به بنیاد توسط منابع طبیعی در روستاهای ولیان، اغشت و برغان هستیم.

با هدف توسعه مهاجرت معکوس در استان البرز سعی داریم ظرفیت‌های روستایی را تقویت کنیم، در این میان راه اندازی بوستان روستایی در دستورکار قرار دارد.

 

حدادی به فراگیری تعاونی‌های روستایی اشاره کرد و گفت: اگر منابع طبیعی در اختیار تعاونی فراگیر روستایی قرارگیرد، بهره وری مناسب انجام می شود و همه روستاییان از این فرصت بهره مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: البرز در سایه پایتخت قرار گرفته است و با ضعف‌های مدیریتی در حوزه راه و شهرسازی و راهداری است. هر یک از این ادارات باید در حوزه مرتفع ساختن مشکلات حوزه کاری خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول