اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اخراج 809 واحد دامی از مراتع استان زنجان/برخورد با متخلفان منابع طبیعی ادامه دارد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در تیرماه امسال 809 واحد دامی که به صورت غیر مجاز در مراتع استان چرا می کردند، اخراج شدند.

اخراج 809 واحد دامی از مراتع استان زنجان/برخورد با متخلفان منابع طبیعی ادامه دارد

رضا مهدیون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه طی تیرماه امسال 148 مورد حریق در مراتع استان اطفاء شد، اظهار کرد: شهرستان طارم با هفت فقره آتش‌سوزی در این مدت بیشترین آمار حریق را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: طی این بازه زمانی در مراتع استان زنجان 809 واحد دامی چرای غیر مجاز اتفاق افتاد که با پیگیری‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان این دام ها اخراج شدند.

وی با بیان اینکه ورود دام غیرمجاز و چرای بی‌رویه به عنوان عوامل مهم در تخریب پوشش گیاهی به شمار می‌روند، تاکید کرد: این دام‌های اخراج شده در ماه گذشته در شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و سلطانیه صورت گرفته است.

مهدیون خاطرنشان کرد: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی زنجان اجرا می شود و با هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی طبق قانون  برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در این بازه زمانی 76 مورد پرونده تخریب و تصرف اراضی مرتعی و جنگلی با مساحت 444 هکتار در این یگان پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در راستای برخورد قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی، یگان حفاظت این اداره کل به صورت شبانه‌روزی و تداوم بخش در عرصه‌ها حضور داشته و از هرگونه تخریب، تصرف، قاچاق چوب، حریق و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول